۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۳
احیای نام ۳ محله در شیراز

عضو شورای شهر شیراز گفت: سه محله کشن، دشت‌چنار وشاه قلی بیگی شناسایی شد و نام این محله‌ها در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید نظری در صفحه اینستاگرام خود با بیان اینکه هویت محله‌های شیراز با هدف انسجام بخشی اجتماعی بازآفرینی می‌شود، اظهار کرد: بازآفرینی هویت محله‌ها باعث انسجام اجتماعی و بروز نشاط و شادی در بین اهالی خواهد شد.

وی افزود: محله به لحاظ جامعه شناختی و شهرسازی دارای تعریف مشخصی است و با حفظ هویت محله‌ها می‌توان بسیاری از مشکلات اجتماعی را هدف قرار داد.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: در طول سه دهه اخیر که مدرنیته بر روند توسعه کشور سایه انداخته، هویت محله‌های تاریخی شیراز دست خوش تغییرات جدی شد و بعضا با نامگذاری اشتباه، حتی نام محله‌های شهر به فراموشی سپرده شد.

وی اضافه کرد: در این میان اهالی بسیاری از محله‌ها در تماس‌های مکرر با اعضای شورای اسلامی شهر شیراز خواستار احیای هویت محله خود می‌شدند. 

نظری گفت: کمیسیون نامگذاری این شورا پس از بررسی موضوع به این نتیجه رسید که در گام نخست نام محله‌های دارای هویت تاریخی و محدوده محله را به تصویب برساند.

وی افزود: در همین راستا با بررسی درخواست‌های اهالی برخی محله‌ها و با مشورت یاوران شورا در گام نخست سه محله کشن، دشت‌چنار وشاه قلی بیگی شناسایی شد و نام این محله‌ها در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسید.

عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: در گام نخست نام مصوب هر محله در قالب تابلویی در ابتدای هر محله نصب خواهد شد و در ادامه در برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی با مشارکت اهالی محله‌ها اجرا خواهد شد.

کد خبر 400035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.