اختصاص سهم ویژه به صندوق‌های پژوهش فعال در صنعت توانبخشی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از اختصاص سهم ویژه به صندوق‌های پژوهش و فناوری که روی ایده‌های فناورانه رویداد صنعت توانبخشی سرمایه‌گذاری کنند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صندوق نوآوری و شکوفایی با انتشار پستی در اینستاگرام نوشت:

"علی وحدت در مراسم تقدیر از برگزیدگان رویداد فناورانه صنعت توانبخشی از اختصاص یک سهم ویژه به صندوق‌های پژوهش و فناوری که روی ایده‌های فناورانه این رویداد سرمایه‌گذاری کنند خبر داد و گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری که در ایده‌های این رویداد سرمایه‌گذاری کنند یک سهم ویژه از صندوق نوآوری دریافت خواهند کرد؛ این سهم و اعتبار صرفا برای این رویداد است و در صورتی که نتوانند جذب کنند سوخت خواهد شد. سه صندوق پژوهش و فناوری شریف، تجهیزات پزشکی و پرشین دارو در این رویداد حضور دارند و با ایده‌ها از نزدیک آشنا شده‌اند. شرکت "همیار کوشا" نیز به عنوان کارگزار تخصصی این رویداد تلاش می‌کند تا اعتبارات را برای طرح‌ها جذب کند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ابراز امیدواری کرد که رویداد سال آینده با حضور شرکت‌های دانش بنیان و رفع نیازهای فناورانه همراه باشد و افزود: با مطالعاتی که در حوزه توانبخشی انجام داده‌ام معتقدم این حوزه ظرفیت اقتصادی خیلی جدی با نوآوری‌های ساده دارد. برای اینکه حرکت در این مسیر اقتصادی شود باید شرکت دانش بنیان تشکیل و محصول عرضه شود. صندوق نوآوری و شکوفایی نیز به شتابدهنده‌ها از طریق اختصاص تسهیلات مختلف برای تامین مالی می‌تواند کمک کند..

وی ادامه داد: حوزه نوآوری و دانش بنیان نسبت به سایر حوزه‌ها اقتصادی‌تر است و ارزش افزوده بیشتری ایجاد می‌کند. نگاه ما به این رویداد نیز کاملا اقتصادی بوده و ورود صندوق به این حوزه از جنس خیریه، اعانه و اجتماعی نیست.

وحدت به اقداماتی که بعد از این رویداد باید اتفاق بیفتد تاکید کرد: کارگزار تخصصی این بخش همیار کوشا است که باید شتابدهنده خود را شکل بدهد و ما نیز قول می‌دهیم که شتابدهنده توانبخشی کمتر از یک ماه دانش بنیان شود تا استارت آپ‌های دیگر بتوانند در قالب این شتاب دهنده ورود کنند و از تسهیلات و خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کنند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی به رویکرد قابل توجه دولت در زیست بوم نوآوری و فناوری اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید اقدامات بزرگی در حوزه فناوری انجام داده به طوری که اکوسیستم فناوری در این دوره شکل گرفته است و ماحصل این اکوسیستم را می‌توانیم در این رویداد، فعالیت ۴۶۰۰ شرکت دانش بنیان، ۲۵ صندوق پژوهش و فناوری فعال، شش هزار استارت آپ و شتابدهنده، ایجاد سرای نوآوری با تخصص‌های مختلف و کارخانه‌های نوآوری در شهرهای مختلف مشاهده کرد.

وی افزود: شخص رییس جمهور، معاونت علمی ‌و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی بر تقویت این حوزه تاکید دارند. در یک سال گذشته با وجود بیشترین فشار تحریم‌ها بیش از دو هزار میلیارد تومان تسهیلات از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفته است تا در حوزه‌های مختلف بتوانند نیاز داخل را برطرف کنند.

وحدت شرکت‌های دانش بنیان را بزرگترین تامین کننده نوآوری در کشور عنوان کرد و گفت: پیوند بین صنعت و دانشگاه از طریق شرکت‌های دانش بیان و استارت آپ‌ها شکل گرفته است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان به رویدادهای تخصصی برگزار شده در این صندوق اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۰ رویداد تخصصی مسئله‌محور مانند صنایع فرودگاهی، صنایع غذایی و هوا فضا در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده است. رویداد توانبخشی نیز از همین جنس رویدادها است اما یکی از ویژگی‌های رویداد این بود که خود معلولان نیز در ارائه ایده و ارائه نیاز نقش داشتند و با توجه به شناختی که از این حوزه داشتند و با بهره‌مندی از دانش و فناوری اتفاق‌های خوبی خواهد افتاد."

کد خبر 400031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.