شکارچی متخلف منطقه کرکس به  ۱.۵ سال حبس محکوم شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نطنز گفت: شکارچی متخلف منطقه کرکس به تحمل یک سال و نیم حبس تعزیری و ضبط سلاح و ادوات شکار به نفع دولت محکوم شد.

 علیرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای شکارچی متخلفی که در منطقه حفاظت شده کرکس، شکار غیرمجاز داشته، به اتهام نگهداری و حمل سلاح و مهمات غیر مجاز و همچنین شکار یک راس بز وحشی حکم قضایی صادر شد.

وی گفت: قاضی شعبه کیفری  دادگستری نطنز به استناد قانون شکار و صید متهم را به تحمل یک سال و نیم حبس تعزیری و ضبط سلاح و ادوات شکار  به نفع دولت محکوم کرد .

به گزارش ایمنا، منطقه حفاظت شده کرکس با وسعت بیش از ۱۱۴ هزار هکتار محدوده‌ای از منابع طبیعی کشور شامل جنگل و مرتع و دشت و آب و کوهستان در غرب شهر نطنز و در شهرستانهای نطنز و شاهین شهر و میمه است که از لحاظ ضرورت حفظ و تکثیر نسل جانوران وحشی یا حفظ یا احیای رستنی‌ها و حفظ وضع طبیعی آن دارای اهمیت خاصی بوده و تحت حفاظت قرار می گیرد. گونه‌های گیاهی متنوعی در این منطقه رویش دارند. بر اساس مطالعات انجام یافته تعداد۲۹۰ گونه گیاهی متعلق به ۲۰۶ جنس و ۵۲ خانواده گیاهی در این منطقه وجود دارد. همچنین تعداد ۱۳ گونه پستاندار، ۶۲ گونه پرنده، ۱۲ گونه خزنده و یک گونه دوزیست در این منطقه شناسایی و ثبت گردیده است.

 " کل و بز"  و " گراز"  از گونه های شاخص این منطقه می باشند. از گونه های جانوری دیگر این منطقه می توان پلنگ، گربه پالاس، گربه وحشی، گرگ، کفتار، شغال، روباه، کل و بز، قوچ و میش، انواع جوندگان و خزندگان، انواع پرندگان بخصوص کبک، تیهو، بلدرچین، انواع چکچک و چکاوک، شاهین، عقاب طلائی، انواع سارگپه، قرقی، هما، پیغو، و بحری را نام برد.

کد خبر 400027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.