رفع مشکلات ساکنان "مسکن مهر پردیس" کرمانشاه بر عهده کدام ارگان است؟

پروژه پنج هزار واحدی "مسکن مهر پردیس" کرمانشاه که یکی از بزرگترین پروژه‌های مسکن مهر استان است، با مشکلات بسیاری از جمله نبود روشنایی و آسفالت معابر و انباشته شدن زباله در کوچه‌ها روبه‌رو است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساکنان پروژه مسکن مهر پردیس کرمانشاه که در واقع متعلق به تعاونی لشگر ۸۱ زرهی ارتش است از بی نتیجه بودن مراجعه‌های خود به مسئولین گلایه‌مند هستند؛ تاکنون بارها برای رفع مشکلات به شهرداری این منطقه مراجعه کرده‌اند، اما توجهی به رفع مشکلات آن‌ها نشده است.

اکبری، که یکی از ساکنان مسکن‌ مهر پردیس است، می‌گوید: آسفالت نبودن خیابان‌ها، تاریکی در شب به دلیل نبود سیستم روشنایی، نبود برخی امکانات اولیه از جمله سطل زباله در کوچه‌ها سبب شده تا سطح امکانات رفاهی این منطقه بسیار پایین باشد.

به گفته وی نبود امنیت به دلیل تاریکی خیابان‌ها هم موجب شده تا رفت و آمدها در شب به ویژه برای خانم‌ها و کودکان و افراد سالخورده بسیار محدود شود. مشکلات خرابی آسانسور از دیگر مسائل مهم مربوط به رفاه و ایمنی ساکنان است.

عسکری بانوی میانسالی است که در یکی از واحدهای مسکن مهر پردیس ساکن است از فعال نبودن آسانسور گله می‌کند و می‌گوید: آسانسورها کاربری دیوار پیدا کرده‌اند؛ البته بیمه نیستند و هیچ‌ تضمینی برای استفاده از آن‌ها وجود ندارد.

عسگری نبود روشنایی در معابر را از مهم‌ترین مشکلات در این مجتمع مسکونی عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: از زمان تاریک شدن هوا تردد به سختی امکانپذیر است و جرات بیرون رفتن از منزل را نداریم.

کیومرث رزمجو، معاون خدمات شهری شهردار منطقه هشت کرمانشاه در خصوص مشکلات مجتمع‌های مسکونی مسکن مهر که در این منطقه واقع است، اظهار می‌کند: آسفالت که یکی از مشکلات این منطقه است، بر عهده شهرداری نیست؛ شهرداری کرمانشاه با مشکلات مالی فراوانی روبه‌رو است و هیچگونه منابع مالی ندارد، اما در زمان تصدی شعبانی به عنوان شهردار کرمانشاه که در آن زمان آرش رضایی، عضو هیئت مدیره تعاونی مسکن مهر پردیس بود برای آسفالت معابر مسکن مهر پردیس مقداری آسفالت اضافه بر تناژ توسط معاونت عمرانی آسفالت شهرداری در این منطقه انجام شد.

وی در مورد مشکل روشنایی معابر مسکن مهر پردیس، می‌گوید: تامین روشنایی معابر بر عهده شهرداری نیست و این کار در حیطه اختیارات شرکت توزیع نیروی برق استان است زیرا مالکین این ساختمان‌ها عوارض نوسازی پرداخت کرده‌اند.

رزمجو با اشاره به مشکل جمع‌آوری زباله مجموعه مسکن مهر پردیس، اضافه می‌کند: اینجا همانند سایر پروژه‌های مسکن مهر به صورت خودگردان و هیئت امنایی اداره می‌شود  و برای انجام کارهای خدماتی از جمله جمع‌آوری زباله‌ها، هیئت امنا باید کارگر خدماتی استخدام کند.

معاون خدمات شهری شهردار منطقه هشت کرمانشاه ادامه می‌دهد: قرارداد خدمات مناطق هشت‌گانه شهرداری کرمانشاه به صورت  حجمی است و بر اساس مساحت و متراژ منطقه کارگر در اختیار داریم؛ در دستور کار شهرداری برای هر ۱۸ تا ۲۰ هزار متر مساحت کوچه و معابر اصلی و فرعی، بکارگیری یک کارگر برای نظافت و رفت و روب تعریف شده است؛ از آنجایی که شهرداری موظف به ارائه خدمات به پروژه مسکن مهر نیست، استخدام کارگر خدماتی بر عهده هیئت امنای مسکن مهر است.

وی تاکید می‌کند: با این حال برای تسریع در کار هیئت امنای مسکن مهر پردیس، از کارگران شهرداری که شیفت شب کار می‌کنند و در شیفت روز بیکار هستند یا از بازنشسته‌های شهرداری به هیئت امنای مسکن مهر پردیس معرفی کرده‌ایم تا خدمات اولیه ساکنان را انجام دهند.

افشین محلوجی، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان کرمانشاه در رابطه با تامین روشنایی معابر مسکن مهر پردیس اظهار می‌کند: برابر قانون وزارت نیرو، هر مکانی که محصور باشد و در آن مکان نگهبانی باشد، روشنایی معابر آن محدوده بر عهده شرکت توزیع نیروی برق نیست و روشنایی معابر تمامی پروژه‌های مسکن مهرهای احداث شده نیز به دلیل محصور بودن بر عهده تعاونی مسکن مهر همان منطقه است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان کرمانشاه ادامه می‌دهد: شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از بدو تاسیس، در مساحتی بالغ بر ۲۵ هزار کیلومتر مربع و ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک بین‌المللی در نقاط مختلف شهری و روستایی خدمات‌رسانی کرده است.

وی اضافه می‌کند: این شرکت با وجود کمبود بودجه و نقدینگی با انجام فعالیت‌های مختلف از جمله برق‌رسانی به مشترکین جدید به ویژه مشترکین مسکن مهر، توسعه و اصلاح شبکه و پیک سایی توانسته است وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دهد و با کاهش قطعی‌ها و انرژی توزیع نشده و کاهش مدت زمان نصب انشعاب نقش مهمی را در افزایش رضایتمندی مشترکین ایفا کند.

امیدعلی مرآتی، مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در خصوص تامین روشنایی معابر مسکن مهر پردیس، تاکید می‌کند: شرکت توزیع نیروی برق را به عنوان مجری اصلی معرفی و این طرح توسط معاونت مهندسی توزیع نیروی برق برای تعیین پیمانکار به سازمان بازرگانی ارائه شده که پس از تعیین پیمانکار و تامین بودجه، کارهای اجرایی و خرید لوازم جهت روشنایی معابر مسکن مهر پردیس به زودی انجام خواهد شد.

کد خبر 400024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.