آیفون بدون پورت از راه می‌رسد!

در سال ۲۰۲۱ میلادی آیفون بدون پورت به بازار عرضه می‌شود و تجربه یک گوشی هوشمند کاملا بی‌سیم را برای کاربران فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، "مینگ چی کو"، تحلیلگر مشهور محصولات اپل در جدیدترین گزارش خود در مورد نوآوری‌های آیفون در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ صحبت کرده است. او باور دارد که شرکت اپل در سال ۲۰۲۱ پورت شارژ لایتنینگ را در آیفون حذف می‌کند؛ بنابراین کاربران باید آن را به صورت بی‌سیم شارژ کنند. چی کو معتقد است که شرکت اپل می‌تواند با تغییر پورت لایتنینگ، فروش محصولات خود را افزایش دهد.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که اتصال USB-C جایگزین اتصال لایتنینگ نمی‌شود، بلکه اپل برای شارژ کردن و همگام‌سازی دستگاه از اتصال بی‌سیم استفاده خواهد کرد. به گفته مینگ چی کو، اپل درگاه لایتنینگ را در همه مدل‌های آیفون حذف نمی‌کند، بلکه فقط در بالاترین مدل اپل این درگاه وجود نخواهد داشت.

شرکت الکترونیک Meizu گوشی هوشمند جدیدی با نام Meizu Zero معرفی کرده است که هیچ نوع پورت، دکمه یا حتی شیار سیم‌کارت ندارد؛ به نظر می‌رسد طراحی گوشی هوشمند آیفون سال ۲۰۲۱ نیز بدین صورت باشد. به گفته تحلیلگران از این پس مسیر صنعت تلفن‌های همراه و بازار تجهیزات جانبی تغییر خواهد کرد. بنابراین تولیدکنندگان هدفون، شارژر و سیم‌های اتصال باید به دنبال روش دیگری باشند تا با آیفون‌های آینده هم مسیر شوند.

تحلیلگر محصولات اپل انتظار دارد در اوایل سال ۲۰۲۰ آیفون SE ۲ وارد بازار شود. انتظار می‌رود که این گوشی از اندازه و طراحی مدل آیفون ۸ تقلید کند و دارای صفحه نمایش ۴.۷ اینچی و دوربین تک لنزی باشد. به گفته وی در سال ۲۰۲۱ نیز گوشی جدیدی به نام SE ۲ plus جایگزین SE ۲ می‌شود که دارای یک صفحه نمایش بدون دکمه با اندازه ۵.۵ یا ۶.۱ اینچ است. این گوشی هوشمند فاقد سیستم فیس آیدی خواهد بود. چی کو بر این باور است که تمامی آیفون‌های سال‌ آینده از تکنولوژی ۵G و نمایشگر OLED بهره خواهند برد.

کد خبر 400021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.