بازنده همیشگی پاستور در راه بهارستان!

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

عارف: دانشجو باید پرخاش کند و مطالبه گری داشته باشد

محمدرضا عارف با اشاره به سکوت در بین جنبش دانشجویی گفت: «باید رسانه‌ها بررسی کنند چقدر در ایجاد این فضای دانشگاهی مقصر هستند. کسی چنین فضای دانشگاهی را تایید نمی‌کند شاید مدیریت‌ها در کوتاه مدت از این فضا راضی باشند که صدایی از دانشجویی در نمی‌آید اما تعبیر بنده سکوت قبرستانی است.» عارف با تاکید بر این که دانشگاه و دانشجو باید شاداب و بانشاط باشد، گفت: «دانشجو باید پرخاش کند و مطالبه گری داشته باشد اگر شاهد نشاط بیشتر در دانشگاه‌ها باشیم بخشی از مشکلات و مسائل کم رنگ شده و حتی اتفاق نمی ‌افتد.» نماینده تهران با تاکید بر لزوم پیگیری جدی تر ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی به عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: «قطعا این کرسی‌ها می‌توانند در شاداب‌تر، پویاتر و فعال‌تر کردن فضای دانشجویی تاثیر گذار باشد. دانشجویان آینده سازان کشور هستند و دانشگاه‌ها هم محلی است که در آن دانشجویان با روش صحیح و خطا تربیت می‌شوند اگر جایی و در مورادی هم تذکری داده شود باید بدانند که این برای اصلاحشان جهت آمادگی برای ورود به جامعه و نقش آفرینی بیشتر است.»

قالیباف رسما کاندیدای انتخابات مجلس شد 

محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شهردار اسبق تهران دقایق پایانی ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم وارد وزارت کشور شد و کاندیداتوری خود را به ثبت رساند. وی در بیانه ای افزود: بر این اساس تصمیم گرفتم به دور از مصلحت اندیشی های شخصی وارد عرصه انتخابات مجلس شوم با این امید که بتوانم با وارد کردن جمعی از چهره های نو، مومن و متخصص در تهران و برخی دیگر از شهرهای کشور به مجلس، در یک سال و نیم باقیمانده این دولت خسته را مجبور به حرکت کنیم. از مردم عزیز ایران خصوصا تهران می خواهم با حضور آگاهانه خود به ما کمک کنند تا مجلسی قوی و کارآمد تشکیل شود تا با نظارت مقتدرانه و تصویب قوانین به موقع بتواند مراقب باشد تا در این یک سال و نیم پیش رو وضعیت زندگی مردم بدتر نشود و زمینه ساز روی کارآمدن دولتی جهادی و کارآمد باشد. 

شکوری‌راد: تحریم نه، اما شاید اصلاح‌طلبان در انتخابات لیست ندهند

علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت که طی روزهای اخیر با حضور در وزارت کشور کاندیداتوری خود در انتخابات مجلس یازدهم را اعلام کرده بود، درباره تاثیر اعتراضات اخیر بر میزان مشارکت مردم و هم‌چنین راهکار اصلاح‌طلبان برای قانع‌کردن بدنه رای شان برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم گفت: خیلی کار سختی است، ما امیدوار نیستیم که بتوانیم همه مردم را قانع کنیم که مثل گذشته در انتخابات شرکت کنند. وی افزود: ما به حکم این که یک حزب هستیم، وظیفه خود دانستیم که به صحنه بیاییم و برایمان هم مهم نیست که پیروز می‌شویم یا شکست می‌خوریم. مهم این است که وظیفه خودمان را در قبال سرنوشت مردم و کشور درست انجام داده‌ باشیم. دبیرکل حزب اتحاد ملت در پاسخ به این سوال که بستن لیستی با حضور چهره های شاخص اصلاح طلب، می تواند در تغییر نظر بدنه رای اصلاح طلبان تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: نمی‌دانیم از امروز تا روز انتخابات چه اتفاقاتی می‌افتد. اتفافاتی که تا زمان انتخابات می‌افتد، تعیین می‌کند که تا چه حدی مردم دوباره دلگرم می‌شوند که در انتخابات شرکت کنند یا نه. اگر دولت بتواند کارهای مثبت انجام دهد و حاکمیت چند قدم در جهت خواست‌های مردم بردارد، مردم از این یاس و سرخوردگی که به خصوص پس از اعتراضات اخیر دچارش شده‌اند، ممکن است که بیرون بیایند و مشارکت بالا برود. وی افزود: حتی اگر مشارکت پایین هم باشد، به دلیل اینکه ریزش رای از اصولگرایان خیلی بالا است، ما همچنان امیدوار هستیم که اصلاح‌طلبان بتوانند از این انتخابات نتیجه خوبی بگیرند. شکوری‌راد درباره احتمال حضور دو سرلیست در لیست اصلاح طلبان و حضور یک سرلیست زن، گفت: اصلاح‌طلبان یک لیست اصلی خواهند داشت، البته ممکن است افرادی لیست‌های متعدد فرعی هم کسانی منتشر کنند که در گذشته هم وجود داشته است، اما کاملا برای مردم روشن خواهد بود که لیست اصلی کدام است و آن لیست ملاک پیروزی اصلاح‌طلبان خواهد بود.

راهکار ترامپ برای مشکل کم آبی: مردم کمتر سیفون بکشند!

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت، مردم به خاطر کم بودن فشار آب ۱۰ تا ۱۵ بار فلاش سیفون را در توالت‌ها می‌کشند که اگر این کار کمتر بشود مشکل کم آبی نیز حل می شود! رئیس جمهوری آمریکا در این نشست همچنین تاکید کرد که از سازمان حفاظت محیط زیست خواسته تا برخی از موارد را به سطح قبلش بازگرداند و ادامه داد: این لامپ‌های کم مصرف دوستدار محیط زیست بسیار گران هستند و قیافه شما را خوب نشان نمی‌دهند. موهای من زیر نور این لامپ‌ها نارنجی می‌شوند و من نمی‌خواهم اینطور جلوه کنم. ترامپ همچنین به نوع شبکه توزیع آب در سراسر آمریکا اشاره کرد که باعث شده تا ساختمان‌ها با فشار پایین آب روبرو شوند و ادامه داد: این وضعیت باعث شده تا مردم برای حمام کردن و استفاده از سرویس‌های بهداشتی با مشکل فشار آب روبه‌رو شوند.

اخباری از حمله پهپادی به محل اقامت مقتدی صدر در نجف

 صالح محمد العراقی، از منابع نزدیک به جریان صدر عراق گفت که منطقه "الحنانه" در نجف هدف حمله پهپادی توسط پهپاد مسیریاب قرار گرفت. این منبع به جزئیات حمله اشاره‌ای نکرد و تنها گفت این حمله پس از آن صورت گرفت که رهبر جریان صدر عراق به گروه موسوم به "کلاه آبی‌ها" دستور داد از تظاهرکنندگان در بغداد و نجف حمایت کنند. کلاه آبی‌ها از حامیان جریان صدر هستند که به دستور رهبر جریان صدر و به منظور حفاظت از معترضان در میدان‌های محل تظاهرات مستقر شده‌اند. همچنین اعلام شده تحقیقات در این باره ادامه دارد. هنوز مشخص نیست که آیا مقتدی صدر رهبر جریان صدر در این مکان حضور داشته و در جریان حمله آسیبی دیده است یا خیر اما خبرگزاری فرانسه اعلام کرده مقتدی صدر در عراق نیست. صالح محمد العراقی نزدیک به مقتدی صدر همچنین از موافقت خود با درخواست یکی از حامیان صدر برای تظاهرات میلیونی در نزدیکی محل اقامت مقتدی صدر در منطقه الحنانه در مرکز نجف خبر داد. یکی از حامیان صدر خواستار برگزاری تظاهراتی نزدیکی محل اقامت صدر شده است. وی از این تجمع به میلیونی حنانه یاد کرده است. همزمان گردان های السلام اعلام کرد اگر ثابت شود که هر طرفی در این حمله دست داشته پاسخی بی سابقه به عامل حمله داده می‌شود.

کد خبر 400019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.