رشد ۶ درصدی خرید تضمینی دانه‌ روغنی

خرید تضمینی انوع دانه‌های روغنی در ایران در سال جاری به ۴۱۲ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است با خرید این مقدار، خرید دانه‌ی روغنی در مقایسه با سال گذشته از رشد ۶ درصدی برخوردار است؛ این در حالی است که تحویل دانه‌ی سویای کشاورزان ادامه دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ امسال ۳۶۲ هزار و ۹۸۵ تن کلزا، ۳۹ هزار و ۶۲۰ تن سویا، ۲۷۷۳ تن آفتابگردان و ۷۱۳۳ تن گلرنگ از کشاورزان خریداری شده است.

در فصل خرید سال گذشته، میزان کل خرید به ۳۸۶ هزار و ۶۷۷ تن رسید که سهم دانه‌ی روغنی کلزا با ۳۲۹ هزار و ۹۲۸ تن بیش از همه بود و در ۳۱ استان کشور خریداری  شد. میزان خرید دانه‌ی آفتابگردان۱۸۵۲ تن، سویا ۵۴ هزار تن و گلرنگ ۸۹۷ بود.

امسال بیشترین مقدار کشت و تولید  دانه‌های روغنی کلزا و آفتابگردان در استان گلستان، دانه‌ی روغنی گلرنگ در استان فارس و سویا نیز در استان‌های اردبیل و گلستان به ثبت رسیده است.

ارزش دانه‌های روغنی خریداری شده از کشاورزان بیش از ۱۲ هزار و ۷۱۸ میلیارد ریال است که پول کلزا، آفتابگردان و گلرنگ به طور کامل به کشاورزان پرداخت شده و پرداخت پول سویا با توجه به ادامه روند خرید آن ادامه دارد.

کد خبر 400017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.