روند رو به رشد پرورش ماهیان خاویاری

رئیس گروه پرورش آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به روند رو به رشد پرورش ماهیان خاویاری در استان هرمزگان از ذخیره سازی ۱۵ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری از گونه های فیل ماهی ، سیبری، اوزون برون، قره برون در سال جاری هرمزگان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، کاظم قاسمی پور افشار با بیان اینکه در سال های اخیر با حمایت دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شیلات ایران استان، هرمزگان به عرصه تولید و پرورش ماهیان خاویاری راه یافت، اظهار کرد: خوشبختانه پیگیری ها در جذب سرمایه گذاران و همچنین همت های صورت گرفته باعث شد استان هرمزگان از جایگاه قابل قبول و پیشرفت خوبی در این زمینه برخوردار شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر در ۴ شهرستان بندرعباس ، رودان ، میناب و حاجی آباد کشاورزان در کنار تولید محصولات باغی و زراعی اقدام به تولید ماهیان خاویاری نموده اند که سهم بسزایی در بهره وری آب و زمین را دارد.

قاسمی پورافشار با اشاره به کسب نتایج مطلوب از ماهیان خاویاری پرورش داده شده در استان هرمزگان و همچنین گامهای خوب این استان در این عرصه گفت: بدون شک دور از انتظار نیست در آینده نزدیک شاهد تبدیل استان هرمزگان به قطب این صنعت شویم.

رئیس گروه پرورش آبزیان شیلات هرمزگان در پایان افزود : پیش بینی می شود در سال آینده بالغ بر  ۱۰۰ تن ماهی خاویاری در استان هرمزگان تولید و به بازارهای مصرف آن به ویژه بازارهای صادراتی وارد شود.

گفتنی است مزارع خاویاری در استان هرمزگان بالغ بر ۲۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

کد خبر 400016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.