نمایش دوباره «گوزن ها» در کانون فیلم خانه سینما

کانون فیلم خانه سینما، در تازه‌ترین برنامه خود، نسخه اصل و تازه تبدیل شده «گوزن ها» اثر مسعود کیمیایی، را به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه سینما، کانون فیلم خانه سینما، در تازه‌ترین برنامه خود، نسخه اصل و تازه تبدیل شده «گوزن ها» اثر مسعود کیمیایی، را به نمایش خواهد گذاشت.این برنامه در تاریخ یکشنبه، 17 آذر، ساعت 18، برگزار می‌شود.

بعد از تماشای فیلم هم با حضور جواد طوسی و نیما عباس پور، درباره فیلم صحبت خواهد شد.

گوزنها، فیلمی محصول سال ۱۳۵۳ ایران، به کارگردانی مسعود کیمیایی و با بازی بهروز وثوقی و فرامرز قریبیان است. در رأی‌گیری از ۵۵ فیلم‌شناس ایرانی در سال ۱۳۸۱، گوزن ها به همراهِ باشو، غریبه کوچک کارِ بهرام بیضایی بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران شناخته شده‌است.در رأی‌گیری‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۹۸ مجله فیلم نیز گوزنها بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران شناخته شد.

واقعه آتش‌سوزی سینما رکس آبادان و موضوع طعنه‌دار فیلم که تنها سه سال پس از واقعه سیاهکل به پرده رسید، شایعات زیادی را در خصوص این فیلم دامن زد. در  ۲۸ مرداد ۱۳۵۷ و در حین نمایش فیلم گوزن‌ها این سینما دچار آتش‌سوزیشد و چند صد نفر به همین دلیل کشته‌شدند. تحقیقات حاکی از عمدی بودن حریق بود. همزمانی این رویداد با اعتراضات انقلاب ۱۳۵۷ و طولانی شدن رسیدگی به آن در سال های پس از انقلاب، گمانه‌های مختلفی را پیرامون عاملان این حادثه ایجاد کرد.

کارگردان این فیلم در مصاحبه با برنامه «فیلم‌کات» اشاره کرده که پایان این فیلم پس از نمایش در سومین جشنواره جهانی فیلم تهران به دستور ساواک کاملاً تغییر کرد و «گوزن‌ها» در سال‌های پیش از انقلاب با پایان تغییر یافته به نمایش عمومی درآمد اما پس از انقلاب پایان اصلی نسخه اولیه جایگزینش شد.

پری زنگنه ترانه گنجشکک اشی‌مشی را روی این فیلم خوانده‌است.

کد خبر 400013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.