پرستاری در منزل بستری در بیمارستان ها را ۵۰ درصد کاهش می دهد

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در نشست شورای صنفی دانشجویی با بیان این که تدوین آئین نامه هوم کر بسیار سودمند است، گفت: پرستاری در منزل راهی است که منجر به کاهش ۵۰ درصدی بیماران بستری می شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، محمد میرزابیگی در نشست شورای صنفی دانشجویان به مناسبت روز دانشجو با بیان این که در هیچ جای دنیا، محیط بیمارستان تنها محیط ارائه خدمت نیست و ارائه خدمات باید در منازل و محیطی خارج از بیمارستان ها نیز ارائه شود، اظهار کرد: در طول یک دهه بودجه نظام سلامت تصاعدی بالا رفته و این افزایش مشکلات متعددی را در پیش روی نظام سلامت قرار داده است و طرح فی فور سرویس به عنوان روش پرداخت مبتنی بر عملکرد نبوده و به یک اژدهای سیری ناپذیر تبدیل شده است.

میرزابیگی با بیان این که پرستاران صاحبان علم و مراقبت هستند و می بایست در مراقبت پیشگام باشند، افزود: جامعه پرستاری داری افتخاراتی چون  ۲۵۰ هزار نفر شاغل در حوزه های مختلف، ۲۰۰ دانشکده در سراسر کشور، ۶۰ هزار دانشجو و ۱۴ هزار نفر مدیر است اما اگر این افتخارات برای مردم و نظام سلامت کارآمد نباشد، افتخار محسوب نخواهد شد.

وی با بیان این که باید به موضوع پرستاری و پرستاران به عنوان فرصت گرانبها برای ارائه خدمات با کیفیت، ارزانتر و تحت پوشش بیمه نگریست، گفت:  در دنیا پوشش سلامت بسط و گسترش یافته و سلامت شخصی را در بین عموم رواج داده است  بنابراین پرستاران می بایست با امکانات موجود و انقلاب هوشمنددر نظام سلامت به ارائه خدمات بپردازند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به این که تدوین آئین نامه هوم کر بسیار سودمند است، گفت: گسترش هوم کر(مراقبت در منزل) در کشورباعث می شود که ۵۰ درصد بیماران از محیط بیمارستان مرخص و هزینه ها از ۱.۵ تا ۲.۳ کاهش یابد بنابراین با توجه به کاهش هزینه دولت، وزارت بهداشت و بیمه ها باید به سمت پرستاران گرایش پیدا کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید با یک نگاه جدید، عمیق و گسترده تری به پرستاری و پرستاران بنگرند، اظهار کرد: کمبود پرستار تنها مشکل جامعه پرستاری محسوب نمی شود. این مشکل در وهله نخست مشکل مردم، نظام سلامت و در پایان مشکل پرستاران است.

میرزابیگی ادامه داد: درخواست تشکیل معاونت پرستاری و سازمان نظام پرستاری در سال ۷۵ ارائه داده شد که این دو هدف، ابزاری برای صاحبان علم مراقبت به شمار می رود، معاونت پرستاری، سازمان نظام پرستاری و بورد پرستاری  نهادهای هویتی پرستاری  به شمار می رود و هویت پرستاران باید وابسته به آنها باشد.

وی با بیان این که در دوره پنجم سازمان نظام پرستاری مانند دوره اول از جوانان و دانشجویان استفاده شده است، خاطر نشان کرد: شورای دانشجویی را در سازمان نظام پرستاری تشکیل و مشاور کمیته جوانان را انتخاب کرده ایم و ارتباط با هیات مدیره های نظام پرستاری را به دست دانشجویان سپرده ایم. اگر با رویکرد مردم، نظام سلامت و مراقبت پرستاری و پرستاران پیش رویم، فرصت برای فعالیت ها افزایش پیدا خواهد کرد وهمه به استقبال پرستاری خواهند رفت.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: دانشجویان باید با تحلیل اطلاعات، دانش بین بخشی خود را در پرستاری افزایش دهند و مسائل و مشکلات دانشجویان باید با اولویت بندی و تعیین ظرف زمانی حل شود.

وی افزود: معاونت پرستاری در پیشرفت های حرفه ای با همدلی و انسجام تاثیر شگرفی داشته و بنابراین تشکل های پرستاری باید با نگاه رو به جلو و بدون رقابت و با هم افزایی حرکت کنند.

کد خبر 400005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.