صادقی مقدم: در بررسی صلاحیت‌ها قانون رعایت می شود

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه رعایت کامل قانون در بررسی صلاحیت‌ها، سرلوحه کار این شوراست، گفت: دشمن در تلاش است که به انحاء مختلف از جمله حمله به نظارت استصوابی و کلیت شورای نگهبان، مشارکت مردم در انتخابات را کاهش داده و یا حضور مردم را کمرنگ کند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، محمد حسن صادقی مقدم، عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، در مراسم افتتاح ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: از همگان انتظار می‌رود که به منظور صیانت از آرای مردم در انتخابات اسفند ماه امسال، قانون را به عنوان یک معیار اصلی رعایت کنند.
 
وی افزود: معیار کار ما در شورای نگهبان رعایت قانون است و به هیچ عنوان از قانون تخطی نکرده و نخواهیم کرد، ولی در عین حال، همه مواردی که قانون‌گذار در حوزه نظارت برعهده شورای نگهبان گذاشته را به طور دقیق اجرا خواهیم کرد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه ما اصل بی‌طرفی را سرلوحه کارمان قرار داده‌ایم، به مسئولان برگزاری و نظارت بر انتخابات در سراسر کشور نیز توصیه کرد که اصل بی‌طرفی و قانونمداری را به طور کامل رعایت کنند.

دکتر صادقی مقدم ادامه داد: با توجه به تاکید موکد قانون در رعایت بی‌طرفی، تمام هیئت‌های نظارت عدم دخالت در امور اجرایی و رعایت حرمت داوطلبان انتخابات را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی  با بیان اینکه رعایت کامل قانون در بررسی صلاحیت ها، سرلوحه کار شورای نگهبان است، تاکید کرد: دشمن در تلاش است که به انحاء مختلف از جمله حمله به نظارت استصوابی و کلیت شورای نگهبان، مشارکت مردم در انتخابات را کاهش داده و یا حضور مردم را کمرنگ کند، اما موفق نخواهد شد و مردم بصیر و زمان شناس ما، اجازه تحقق این رویا را نخواهند داد و به لطف الهی مشارکت بالایی در انتخابات امسال شاهد خواهیم بود.

کد خبر 400002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.