آزادی آخرین دانشجوی بازداشتی حوادث اخیر/ سارقان، ۲۰۶ را با سرنشینانش ربودند!

آزادی آخرین دانشجوی بازداشتی حوادث اخیر، پیش‌بینی طغیان ملخ صحرایی به سه استان جنوبی کشور، بهره‌مندی ایرانیان مقیم خارج از خدمات تامین اجتماعی، واکنش به ادعای مضر بودن مسواک و خمیردندان و ربوده شدن ۲ زن و دختر ۴ ساله توسط سارقان خشن برخی عناوین بسته خبری ۱۶ آذر ماه است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران با حضور رئیس قوه قضائیه آغاز شد.

رئیس دستگاه قضا در این نشست صمیمی با دانشجویان، به سوالات آنها پاسخ می دهد.

مجری برنامه قبل از آغاز سخنان رئیس قوه قضائیه از آزادی آخرین دانشجوی بازداشت شده در حوادث اخیر خبر داد و گفت: خبر خوشی که در روز دانشجو به ما اعلام کردند، این بود که آخرین دانشجوی بازداشت شده در حوادث اخیر نیز از زندان آزاد شد.

پیش‌بینی طغیان ملخ صحرایی به سه استان جنوبی کشور

سید محمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور، گفت: طبق آخرین گزارش فائو، هجوم دسته‌های بزرگ ملخ صحرایی به سه استان جنوبی کشور از جمله هرمزگان سیستان و بلوچستان و بوشهر در دو تا سه روز آینده پیش‌بینی شده است.

وی درباره هجوم ملخ صحرایی از کشورهای هند و پاکستان افزود: از ابتدای ریزش ملخ صحرایی در اوایل آذرماه جاری تاکنون عملیات مبارزه در سطح دو هزار و ۸۷ هکتار انجام شده است.

وی تصریح کرد: سموم، ماشین آلات، ادوات ، تجهیرات و خودرو لازم برای مبارزه با این آفت در استان های جنوبی کشور تدارک شده  و نگرانی در این خصوص نداریم.

تحریم‌های دارویی؛ تهدیدی که به فرصت بدل شد

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است که تحریم‌های دارویی به ایران کمک کرد تا روی پای خود بایستد و صنعت بومی دارویی را توسعه دهد.

وی در این خصوص گفت: صنعت دارویی یکی از رگ‌های حیاتی هر کشوری محسوب می‌شود، صنعتی که توسعه آن رفاه و سلامت فردی، اجتماعی و روانی یک جامعه را تضمین می‌کند، این صنعت در ایران که محصور در تحریم‌های جهانی است از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: رونق حوزه‌های مختلف جلبک، کشاورزی زیستی، سوخت‌های زیستی و فناوری‌های زیستی دریایی از جمله بخش‌هایی هستند که توسعه آن‌ها رابطه مستقیمی با فناوری‌های زیستی دارد. اگر هدفمان رونق اقتصادی کشور است باید تلاش کنیم، فناوری‌های زیستی را همگام با دنیا و نیازهای ملی توسعه دهیم.

بهره‌مندی ایرانیان مقیم خارج از خدمات تامین اجتماعی

مجید حسن زاده معاون امور بیمه ایرانیان خارج از کشور اداره کل سازمان تامین اجتماعی اتباع گفت: هر یک از ایرانیان مقیم در سایر کشورها مطابق با مقررات بیمه ایرانیان خارج از کشور مصوب سال ۱۳۹۳ می‌توانند در خصوص پرداخت بیمه و همچنین تکمیل سوابق بیمه اقدام کنند.

حسن زاده تصریح کرد: جمعیت کثیری از هموطنان در سراسر دنیا در قالب نیروی کار، دانشجو و دانش آموز با والدین، مستمری بگیر با توزیع سنی متفاوت و در یک طیف گسترده از کشورهای توسعه یافته، همسایه و حاشیه خلیج فارس پراکنده هستند و از این تعداد بیش از ۵۰ درصد در آمریکای شمالی، ۱۶ درصد در کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس و نزدیک به ۲۸ درصد در جوامع اروپایی حضور دارند.

وی ادامه داد: همراه با افزایش روند مهاجرت نیازهای تامین اجتماعی به ویژه درخصوص کارگران و نیروی کار اعزامی، ضرورت حفظ استاندارد زندگی و حمایت و پشتیبانی در برابر مخاطرات (اعم از حوادث، بیماری، سالمندی، ازکارافتادگی و ...) در دوران اشتغال و پس از آن از اهمیت بالایی برخوردار می شود.

اجرای طرح «کارمندیاری» برای پیشگیری از اعتیاد در ۱۴ استان

آزاده اولیایی مسئول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و فضای مجازی سازمان بهزیستی گفت: طرح پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری موسوم به طرح «کارمندیاری» در ۱۴ استان از جمله مازندران، فارس، اصفهان و هرمزگان در حال اجرا است.

وی افزود: بودجه های امسال طرح پیشگیری از اعتیاد در محیط های کاری موسوم به طرح کارمندیاری هنوز به ادارات بهزیستی استان ها نرسیده و منتظر است ستاد منابع آن را تامین کند.

وی ادامه داد: اکنون برای هر استانی در شروع برنامه با احتساب حقوق روانشناسان مستقر در مراکز، به ۳۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که سال گذشته برای اجرای این طرح در هر استان، ۱۵ میلیون تومان واریز شد.

تعطیلی مدارس به بهانه شیوع آنفلوآنزا مورد تایید وزارت بهداشت نیست

حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت از بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: تعطیلی مدارس به بهانه شیوع بیماری آنفلوآنزا اقدامی غیرعلمی و غیرکارشناسی است. این اقدام مورد تایید وزارت بهداشت نیست و هر کس چنین تصمیمی بگیرد، باید پاسخگو باشد.

وی افزود: در مورد آنفلوآنزا یک دستورالعمل مشترک بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش وجود دارد. امسال هم این دستورالعمل بازنگری شده، اصول آن هیچ تغییری نکرده و با همان اصول قبلی ابلاغ شده است. بر اساس این دستورالعمل تعطیل کردن بی مورد مدارس به بهانه آنفلوآنزا مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

رئیس اداره مراقبت از بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: نکته مهم در مورد آنفلوآنزا این است که کمترین شیوع آن بین گروه سنی پنج تا ۱۵ سال یعنی سنین مدرسه است. امسال هم وضعیت کشور را که بررسی کردیم مشخص شد شیوع این بیماری در بین دانش آموزان نسبت به شیوع آن در کشور کمتر است و در مدارس اپیدمی نداریم.

آنفلوآنزا در مدارس اپیدمی نشده است

وی ادامه داد: حالا که در مدارس اپیدمی آنفلوآنزا نداریم، توصیه وزارت بهداشت این است که اگر در یک کلاس، یک یا چند نفر دچار سرماخوردگی یا بیماری عفونت حاد تنفسی بودند، آن چند نفر تا زمانی که بهبود پیدا کنند، به مدرسه نروند و در منزل استراحت کنند. تعطیلی مدرسه باید ادله قوی داشته باشد. اتفاقی که در برخی استان ها یا شهرستان ها افتاده است و گاهی همه مدارس یک شهر یا حتی یک استان تعطیل شده، مورد تایید وزارت بهداشت نیست زیرا هنوز شواهدی دال بر همه گیری آنفلوآنزا در مدارس نداریم و وقتی چنین شواهدی وجود ندارد، مدارس باید باز باشند.

زنان بیشتر به مخدرهای صنعتی معتادند

سوسن باستانی معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: آمار اعتیاد در بین زنان در مقایسه با کل جامعه آماری معتادان کمتر از ۱۰ درصد است. همچنین نوع و علت اعتیاد در این گروه متفاوت است و همین امر ضرورت توجه خاص به این گروه را دوچندان می کند.

وی با بیان اینکه درصد اعتیاد در بین زنان در مقایسه با مردان بسیار کم است افزود: اعتیاد تابو محسوب می‌شود و زن معتاد حتی اگر درمان شود سخت در خانواده پذیرش می‌شود. همچنین اعتیاد به مواد صنعتی در آنها بیشتر است.

باستانی با اشاره به اینکه اعتیاد زنان بیشتر به تبع یکی از مردان خانواده صورت می گیرد گفت: زنانی که درگیر اعتیاد می‌شوند نقششان در تربیت فرزندانشان به مخاطره می‌افتد.

واکنش به ادعای مضر بودن مسواک و خمیردندان

رهنما مدیرکل نظارت بر سازمان نظام پزشکی در خصوص حواشی پیش آمده پس از ادعاهای یکی از مدعیان طب سنتی مبنی بر مضر بودن مسواک و خمیر دندان، ضمن درخواست از رسانه‌ها در خصوص آگاهی رسانی در موارد اینچنینی، تصریح کرد: این فرد در زمینه طب سنتی ادعاهایی دارد؛ این درحالیست که طب ایرانی_سنتی نیز دارای مراجع علمی خود مانند دانشکده‌های طب سنتی، انجمن علمی پزشکی طب سنتی و دفتر طب سنتی وزارت بهداشت است که همان مراجع نسبت به نادرستی این ادعا واکنش نشان دادند. در مواردی که ادعاهای فریبنده، اغواگرانه و نادرست از نظر علمی توسط فردی انتشار یابد چنانچه فرد مدعی پزشکی باشد توسط سیستم انتظامی سازمان نظام‌پزشکی و در صورتی که غیرپزشک باشد، از طریق دادسرای جرایم پزشکی به مسائل رسیدگی می‌شود.

مراقبت از جنگل‌ها تعطیل نمی‌شود

خسرو شهبازی سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه پایش جنگل‌ها و مراتع پس از سهمیه‌بندی بنزین تعطیل نخواهد شد، گفت: ما برای گشت و مراقبت‌های خود برنامه‌ریزی خواهیم کرد؛ چرا که وظیفه اصلی ما حفاظت از جنگل‌ها و مراتع است.

وی اظهار کرد: از زمان سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین تاکنون هیچ نیرویی به دلیل کمبود بنزین به من مراجعه نکرده است. در حال حاضر دولت تصویب کرده است که سهمیه‌ای به دستگاه‌های دولتی تعلق نگیرد و ما نیز از این قانون مستثنی نیستیم.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه در حال حاضر ما باید برای گشت و مراقبت‌های خود در جنگل برنامه‌ریزی داشته باشیم، تصریح کرد: گشت و مراقبت‌های ما در آینده باید به سمت الکترونیک شدن پیش برود تا بتوانیم از سیستم‌های ماهواره‌ای برای مراقبت از جنگل‌ها و مراتع و رصد آتش سوزی استفاده کنیم.

ربایش ۲خانم و دختر ۴ساله توسط سارق خشن

رئیس پلیس بازرسی پایتخت از بازداشت سارقی خشن خبر داد که دو خانم و یک دختربچه را درحالیکه داخل خودروی پژو ۲۰۶ قرار داشتند، ربوده و خودرو را به سرقت برده بود.

ساعت ۱۰:۵۹ صبح روز چهاردهم آذرماه خبری مبنی بر آدم‌ربایی در خیابان پیروزی به پلیس ۱۱۰ اعلام شد که به سرعت اکیپی از مأموران انتظامی کلانتری ۱۱۰ شهدا به محل حادثه اعزام شدند.

مأموران با حضور در محل به تحقیقات از شاهدان عینی پرداختند که بررسی اولیه نشان داد دو پسر جوان حدوداً ۲۰ ساله، همزمان با سرقت یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، سرنشینان آن شامل دو خانم حدوداً ۳۷ و ۵۵ ساله و دختربچه‌ای چهار ساله را ربوده‌اند.

همزمان با تحقیقات پلیسی مردی جوان با حضور نزد مأموران عنوان کرد که صاحب خودروی پژو ۲۰۶ است.

وی به پلیس گفت: من، دخترم، همسرم، مادر و خواهر همسرم در خودرو بودیم، مادر همسرم عمل آنژیو قلب انجام داده و ساعتی قبل او را از بیمارستان بوعلی ترخیص کردیم، بعد از ترخیص، برای اخذ جواب سونوگرافی همسرم به خیابان پیروزی آمدیم و من و همسرم برای دریافت جواب سونوگرافی از خودرو پیاده شدیم، درحالیکه خودرو روشن، شیشه‌ها بالا بود و سوئیچ روی فرمان قرار داشت.

پس از اینکه کارمان تمام شد به خیابان آمدیم اما متوجه شدیم خودرو همراه با سرنشیان به سرقت رفته است.

شاهدان ماجرا در تحقیقات پلیسی اعلام کردند که دو پسر جوان ابتدا با استفاده از قمه شیشه‌های خودروی را شکسته و سپس خودرو را به همراه سرنشینانش سرقت کرده‌اند.

ماموران در یک عملیات پلیسی موفق شدند یکی از متهمان را دستگیر کنند؛ اما متهم دوم از محل گریخت.

وی تصریح کرد: در تحقیقات از سرنشینان پژو ۲۰۶، مشخص شد که آنها توسط متهمان تهدید به مرگ نیز شده بودند.

کد خبر 399994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.