آمادگی کامل شهرداری ارومیه برای بارش‌های ۸۰ میلیمتری در روز

شهردار ارومیه نریختن زباله و نخاله های ساختمانی در مقابل جوب های آب و کانال های شهری در فصل بارش ها توسط شهروندان را توصیه و بر آن تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، محمد حضرت‌پور صبح امروز _شنبه ۱۶ آذرماه_  با حضور در برنامه زنده رادیویی «شهریمیز» با تبریک ۱۶ آذرماه، روز دانشجو با بیان اینکه دانشجویان علم‌داران فرهنگی جامعه هستند، اظهار کرد: دشمنان بیرونی و خارج از مرز همواره در تلاش هستند ارتباط بین جامعه و دانشگاه و حاکمیت را از بین ببرند و از آنجایی که دانشجویان بیشترین تاثیرگذاری را در جامعه دارند عموما تمام سرمایه‌گذاری‌ها را بر روی دانشجویان انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: جوانان این مرزو بوم و جوانان تحت عنوان دانشجو به عنوان حافظان امنیت و پیام‌رسان  انقلاب اسلامی با آگاهی نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کنند و هیچ وقت نگذارند در تله دشمنان بیفتند.

شهردار ارومیه با بیان اینکه نباید بی‌اعتمادی را در جامعه حاکم کرد، تصریح کرد: تلاش دشمنان در طول تاریخ بر این امر معطوف شده که فضای بی‌اعتمادی را در جامعه ایجاد کنند؛ دشمنان خیرخواه ما نیستند و به دنبال منافع خود هستند و باید با آگاهی توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

حضرت‌پور با اشاره به ساماندهی آب‌های سطحی در زمان بارش‌ها افزود: تمام تلاش مدیریت شهری طی این سال‌ها بر ساماندهی آب‌های سطحی معطوف شده است و در این خصوص و طی هشت سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان در حوزه کانال‌سازی و توسعه کانال‌های داخل شهری جهت هدایت آب‌های سطحی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات انجام شده بر اساس مطالعات برای بارش‌ها به میزان ۶۰ میلی‌متر جوابگو است و مشکلی را ایجاد نمی‌کند، خاطرنشان کرد: در سایه این اقدمات اجرایی جهت هدایت آب‌های سطحی، نگرانی از بابت گرفتگی معابر و ورود آب به داخل منازل حتی با بارندگی‌های ۶۰ میلی‌متر و بیشتر از آن در ۲۴ ساعت وجود نخواهد داشت.

شهردار ارومیه با اشاره به اینکه در صورت وجود ۸۰ میلی‌متر بارندگی در طی ۲۴ ساعت، محلی برای نگرانی شهروندان در سطح شهر وجود ندارد، گفت: دلیل این مهم این است که در طول چند سال گذشته تمام تلاش مدیریت شهری این بوده که آب‌های سطحی داخل شهری به شهر چایی و یا از طریق کانال‌های آب‌بر به خارج از شهر هدایت شود.

حضرت‌پور با اشاره به مقوله لایروبی، تاکید کرد: امسال سازمان آب منطقه‌ای استان بیشتر نهرها، رودخانه‌ها  و کانال‌های آب‌بر را لایروبی کرده است که در سایه این لایروبی‌ها حتی نگرانی برای روستاهای پایین دست وجود ندارد و بخشی از محدوده‌های داخل شهری چون رودخانه شهر چایی را مدیریت شهری لایروبی کرده است.

وی با بیان اینکه شهروندان یاریگر شهرداری در زمان بارش‌ها باشند، از آن‌ها درخواست کرد در کنار این اقدامات اجرایی به منظور پیشگیری از آب گرفتگی معابر، نریختن زباله و نخاله‌های ساختمانی در مقابل جوی‌های آب و کانال‌های شهری را رعایت کنند تا مشکلی در زمان بارش به وجود نیاید مگر اینکه میزان بارندگی بیشتر و ۱۰۰ میلی‌متر در یک ساعت باشد و آن یک بحران است؛ اگرچه مدیریت شهری ارومیه در زمان بحران هم در آماده‌باش کامل است.

شهردار ارومیه با اشاره به آغاز بارش‌های پاییزی از شب گذشته، اظهار کرد: نیروها و ماشین‌آلات شهرداری ارومیه بر اساس اعلام‌های هواشناسی از ۴۸ ساعت گذشته در آماده‌باش کامل بودند تا وجود هر نوع مشکل  در سطح شهر را کنترل و مدیریت کنند.

کد خبر 399990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.