جبران کاهش قدرت خرید از سیاست‌های اصلی لایحه بودجه ۹۹ است

هجدهمین و آخرین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، به ریاست محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور معاونان و مدیران در محل سازمان مذکور برگزار شد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت اظهار کرد: لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، در وقت مقرر تدوین و تنظیم شد و هفدهم آذرماه از سوی رییس‌جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

وی افزود: این لایحه به همراه ۱۹ جلد پیوست تقدیم مجلس خواهد شد و لایحه مذکور به لحاظ مقطع زمانی، نوع تهیه و تنظیم و نیز اهداف و رویکردها با لوایح سال‌های گذشته متفاوت است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: مهم‌ترین سیاست لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، موضوع جبران کاهش قدرت خرید مردم است که در قالب مهار تورم و استمرار پرداخت یارانه‌ها و پرداخت‌های جبرانی و نیز افزایش حقوق و دستمزد و همچنین همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها متبلور خواهد شد.

نوبخت تأکید کرد: در سال آینده هیچ نوع افزایش قیمتی در کالاها و خدمات اعمال نخواهد شد و نیز هزینه‌ها از طریق پول پرقدرت تأمین نخواهد شد و دارو و کالاهای اساسی با همان ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تأمین می‌شود.

وی همچنین یکی از اهداف مهم بودجه سال آینده کل کشور را تقویت تولید و اشتغال برشمرد و گفت : تدوین و تنظیم بودجه متناسب با قانون محاسبات عمومی انجام شده و پیش‌بینی منابع و مصارف واقع‌بینانه بوده و با کم‌ترین میزان وابستگی به منابع نفتی لحاظ شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان این‌که در شدیدترین شرایط اقتصادی کشور تلاش می‌کنیم که کم‌ترین فشار به مردم وارد شود، از همه مدیران این سازمان خواست که بعد از تقدیم بودجه به مجلس شورای اسلامی، در تبیین دقیق اهداف، اعداد و رویکردهای بودجه سال آینده در رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی اهتمام لازم را داشته باشن.

کد خبر 399981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.