صنایع دستی خلاق به حمایت اساتید هنری نیاز دارد

یک هنرمند گفت: یکی از آسیب های صنایع دستی خلاق این است که از هرسو هر کسی کاری انجام می‌دهد نام خلاقیت را بر آن می‌گذارد در صورتی که خلاقیت باید با اصول و علم خودش صورت پذیرد.

سمیه ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروزه خلاقیت در صنایع دستی نامحدود است و نمی‌توان چهارچوبی را برای آن تعریف کرد، اما هنوز عده ای بر روی اصول و روش قدیمی تاکید دارند که در این خصوص باید گفت اگر از چهارچوب ها خارج شویم خلاقیت نامحدودی میزبان صنایع دستی می‌شود.

وی افزود: در صنایع دستی خلاق از اسکمپر که شامل حذف، جایگزینی ،ترکیب، سازگار کردن، اصلاح ،وارونه کردن وکاربردهای دیگر است استفاده و جواب خوبی گرفته ایم، البته اگر اصولی و از قبل فکر شده انجام شود مخاطب های خودش را نیز دارد.

این هنرمند ادامه داد: امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه طالب خلاقیت هستند و هرچه پیش می‌رویم روش های قدیمی و گذشته برای نسل امروز تکراری می‌شود و روش های جدید از سمت غرب و کشورهای دیگر خیلی سریع از طریق رسانه به کشورما منتقل و نسل جوان جذب آن می‌شود. امیدوارم این خلاقیت و روش های جدید در کشور خودمان رخ دهد تا جوانان به جای استفاده از روش های غربی، به شیوه‌های تولید جدید در کشور خودمان توجه کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه متاسفانه زمانی که هنرمندی آثار خلاقی را خلق می‌کند در ابتدا با استقبال خوبی روبرو نمی‌شود، گفت: کار خلاقانه در ابتدا با بدبینی ها روبروست و نیاز به حمایت اساتید هنری است تا هنرمند بتواند اثر خلاق خود را به ثبت برساند.

این هنرمند خلاق خاطرنشان کرد: یکی دیگر از آسیب های صنایع دستی خلاق این است که از هرسو هر کسی کاری انجام دهد نام خلاقیت را بر آن می‌گذارد در صورتی که خلاقیت باید با اصول و علم خودش صورت پذیرد.

کد خبر 399976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.