۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
تفکیک هنرمندان از دلالان

یک هنرمند گفت: مالیات ندادن هنرمند خوب است اما در این بین دلالانی وجود دارند که نام خود را هنرمند گذاشته و خود را از پرداخت مالیات معاف کرده‌اند. در این زمینه مسئولین باید هنرمندان را از غیر هنرمندان تفکیک کنند.

مصطفی نجار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: صنایع دستی به چند بخش تقسیم می‌شود و رشته‌های مختلفی را در برمی‌گیرد برخی همانند فرش را نمی‌توان زیاد خلاقیت در آن بکار برد اما در رشته‌هایی چون قلم زنی و ملیله سازی جای کار، خلاقیت و نوآوری بسیاری وجود دارد.

وی افزود: امروزه با تلفیق چند رشته چون مینیاتور، چرم و ملیله سازی هنرمند دست به خلاقیت می‌زند اما او باید به فراخور حال بازار آثار خود را خلق ‌کند و باید بداند خواهان بازار به چه صورت است، اگر در اثری خلاقیت و نوآوری بکار برده شود ولی مخاطب توان خرید نداشته باشد مجبور می‌شویم خلاقیتی انجام ندهیم.

این هنرمند با اشاره به اینکه تلفیق دو هنر باعث افزایش قیمت آن اثر می‌شود، ادامه داد: خلاقیت در صنایع دستی آسیب نیست بلکه باعث پیشرفت می‌شود، اما متاسفانه به علت شرایط اقتصادی حاکم در جامعه توان خرید مردم پایین آمده و دیگر هنر در اولویت مردم نیست به همین علت الآن خلاقیت راهکار خوبی برای افزایش مخاطب نیست.

نجار با اشاره به اینکه اکنون جذب مخاطب صرف دیداری است ونه خریداری، تصریح کرد: مخاطب تنها با دیدن خلاقیت در صنایع دستی از آن استقبال می‌کند، اما متاسفانه برای خرید استقبال خوبی صورت نگرفته تا هنرمند هم بتواند امرار معاش کند.

وی افزود:  سیستم از پایه مشکل دارد و شهر اصفهان از هنرمند اشباع شده و مردم دیگر به هنر اهمیت نمی‌دهند دیگر چشمشان به دیدن هنر و هنرمند عادت کرده است.

این هنرمند با اشاره به مسائلی که در خصوص مالیات هنرمندان پیش آمده بود، گفت: مالیات ندادن هنرمند خوب است، اما در این بین دلالانی وجود دارند که نام خود را هنرمند گذاشته و خود را از پرداخت مالیات معاف کرده‌اند. در این زمینه مسئولان باید هنرمندان را از غیر هنرمندان تفکیک کنند.

این هنرمند با اشاره به مشکلاتی چون افزایش قیمت مواد اولیه برای ساخت یک اثر، خاطرنشان کرد: کاهش قیمت متریال و کوتاه کردن دست دلال‌ها کمک بزرگی به هنرمندان می‌کند.

کد خبر 399975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.