پهپاد سیمرغ آماده پرواز در سواحل مکران است

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: پهپاد سیمرغ که با فکر و دانش و فن و توان ایرانی ساخته شده است، هم اینک آماده پرواز در سواحل مکران است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری  رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی روز شنبه در مراسم رونمایی از پهپاد سیمرغ در کنارک اظهار داشت: پهپاد سیمرغ با برد بلند و مدت زمان زیاد می تواند توانایی شناسایی دشمن و یا هر فرد دیگری را داشته باشد. این پهپاد با فکر و دانش و فن و توان ایرانی ساخته شده است و هم اینک آماده پرواز در سواحل مکران است.

وی گفت: ویژگی‌های راهبردی و موقعیت مهم جغرافیایی منطقه سوم دریایی نبوت در سواحل مکران حوزه شهرستان کنارک و چابهار ایجاب می کند تا امکانات مختلف برای کنترل و شناسایی ونظارت خطوط ارتباطی دریایی مستقر شوند و دریا و زمین را بطور کامل پوشش دهند. هر چه توان عملیات شناسایی بیشتر شود، توان و اقتدار را بیشتر و حضور ما را در منطقه فعال تر می کند و می توانیم در راستای تامین امنیت بهتر حرکت کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: شناسایی تحرکات دشمن نیاز به تجهیزات خاص در این منطقه راهبردی از ایران اسلامی دارد و باید انواع ناوشکن ها در سطح و زیرسطح و پهپاد در هوا به این منطقه ملحق و مستقر شود تا دشمن بداند که کاملا آماده هستیم.

سیاری افزود: برای رصد کلیه شناورهای دشمن و هر فرد و مورد دیگری نیاز به ناوشکن و پهپاد وجود دارد که در دریا و خشکی نظارت کامل داشته باشیم و بتوانیم همه موارد را شناسایی کنیم.

کد خبر 399957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.