انعقاد قرارداد پارک موضوعی «کودک و سلامت» در مشهد

رییس اداره سرمایه‌گذاری‌های نوین شهرداری مشهد از انعقاد قرارداد پارک موضوعی «کودک و سلامت» با ارزشی بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان در این شهر خبر داد و گفت: تمرکز شهرداری در این قرارداد استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق شهر دوستدار کودک بوده است،

سید مهدی نعمتی خیرآبادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در واقع پارک موضوعی «کودک و سلامت»، بوستانی است که با محوریت فعالیت‌های کودک طراحی و اجرا خواهد شد و ارزش قرارداد آن حدود ۳۵ میلیارد تومان با دوره ۱۷ سال و نیم  برآورد شده است.

وی با بیان اینکه تمرکز شهرداری در این قرارداد استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق شهر دوستدار کودک بوده، افزود: ساخت این پروژه یک سال و نیم به طول می‌انجامد و مابقی دوره نیز فاز بهره برداری خواهد بود.

رییس اداره سرمایه‌گذاری‌های نوین شهرداری مشهد ادامه داد: در این دوره سرمایه گذار تمام هزینه‌ها اعم از تامین و نگهداری فضای سبز و هزینه‌های پرسنلی این مجموعه را بر عهده دارد و بخشی از درآمد ناخالص پروژه را نیز به عنوان سهم به شهرداری مشهد پرداخت می‌کند که در طول زمان سهم شهرداری متناسب با رشد درآمدها افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه در منطقه ۱۰ شهرداری مشهد (قاسم‌آباد) در مساحتی حدود ۲.۳ هکتار اجرا خواهد شد، چراکه در این منطقه فضایی آزاد با کاربری فضای سبز با متراژی مناسب وجود داشته است.

نعمتی خیرآبادی با بیان اینکه مسئولیت ایجاد فضاهای انتفاعی و کل فضاهای سبز بر عهده سرمایه گذار بخش خصوصی بومی است که در قالب فراخوانی برگزیده شده است، گفت: در انتخاب سرمایه‌گذار دو مولفه توان مالی و توان تخصصی (رزومه و تیم اجرایی سرمایه گذار) مدنظر قرار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شاید بتوان عنوان کرد پارک موضوعی کودک و سلامت نخستین پارک موضوعی در سطح خاورمیانه خواهد بود، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام گرفته، فاز ساخت این بوستان کمتر از دو سال به طول خواهد انجامید و در دوره فعلی مدیریت شهری به بهره‌برداری خواهد رسید، اما نکته مهم‌تر آن که قرارداد این پروژه را کمیسیون اقتصادی و حقوقی شورا در صحن علنی شورا مورد تصویب قرار داده و تمامی مباحث حقوقی و فنی مورد تایید شورای شهر است.

رییس اداره سرمایه گذاری‌های نوین شهرداری مشهد با بیان اینکه هدف شهرداری توسعه فضاهای تفریحی به صورت متوازن در تمام مناطق شهری است، افزود: پروژه پارک «کودک و سلامت» با محوریت تقویت قوای جسمانی و حرکتی، تقویت قوای ادراکی و شناختی و تقویت قوه خلاقیت کودکان احداث خواهد شد.

کد خبر 399954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.