طلا از دست "مردانی" لیز خورد

کاپیتان تیم ملی تکواندو ایران در مبارزه پایانی برابر رقیب کره‌ای شکست خورد تا کارش برای کسب سهمیه به مسابقات گرند اسلم چین کشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله نهایی رقابت‌های گرندپری در سال ۲۰۱۹ که روز جمعه با حضور ۱۲۸ تکواندوکار از ۴۲ کشور به میزبانی روسیه در شهر مسکو آغاز شده بود، با کسب دو سهمیه المپیک برای نمایندگان ایران به پایان رسید.

سجاد مردانی آخرین نماینده ایران بود که در وزن ۸۰+ کیلوگرم بعد از برتری مقابل «کارلوس سانسورس» از مکزیک  و «رافائل البا» از کوبا، در نیمه نهایی برابر «رادیک عسی اف»  از آذربایجان به پیروزی دست یافت و راهی مبارزه پایانی شد.

مردانی در حالی برای کسب مدال طلا به دیدار «کیو دون این»  کره ای قرار گرفت که در چهار تقابل قبلی برابر این رقیب سه شکست و تنها یک پیروزی در کارنامه خود داشت و در این مبارزه نتوانست به پیروزی برسد و به مدال نقره رسید.

مردانی راند اول را با برتری ۴ بر ۲ به سود خود خاتمه داد اما در راند دوم ۵ بر ۴ از حریف خود عقب افتاد تا تعیین تکلیف به راند سوم کشیده شود. در راند سوم حریف با استفاده از ضربات چرخشی امتیازات زیادی را از مردانی گرفت و ۲۰ بر ۱۰ به پیروزی رسید.

کاپیتان اصفهانی تیم ملی تکواندو، تنها با کسب مدال طلای این رقابت ها می توانست به المپیک راه پیدا کند؛ ولی با شکست مقابل حریفی از کره جنوبی، فقط توانست مدال نقره مسابقات را به دست آورد. مردانی برای کسب سهمیه، همچنان فرصت حضور در مسابقات گرند اسلم را دارد؛ مسابقاتی که ٢٧ تا ٢٩ آذر در چین برگزار خواهد شد.

با احتساب مدال نقره مردانی پرونده تیم ملی تکواندو ایران در مسابقات رقابت‌های گرندپری  ۲۰۱۹ با دو نشان برنز، یک نقره و دو سهمیه المپیک بسته شد.

کد خبر 399952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.