چگونه دوره آنفلوآنزا را کوتاه کنیم؟

مصرف غذاهای سرشار از زینک منجر به کاهش علائم سرماخوردگی، آنفلوآنزا و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

به گزارش ایمنا، زینک برای رشد و ترمیم بافت‌ها ضروری است و خوشبختانه در بسیاری از مواد غذایی روزانه یافت می‌شود. در ادامه به معرفی غذاهای حاوی زینک برای کوتاه‌کردن دوره آنفلوآنزا می‌پردازیم:

گوشت گاو: هر ۱۰۰ گرم گوشت گاو حاوی ۸.۶  گرم روی است؛ بنابراین می‌توان گفت گوشت گاو منبع طبیعی زینک محسوب می‌شود. در حالت کلی با داشتن یک برنامه‌ غذایی سالم و متعادل مشکلی برای جذب نیاز روزانه به این ماده‌ معدنی پیش نمی‌آید.

ماست: محصولات لبنی ضمن این که سرشار از کلسیم است، زینک فراوان دارد، به طوری‌که یک فنجان شیر کم‌چرب یا بدون چربی حدود یک میلی گرم زینک دارد و ۱۷ درصد نیاز روزانه بدن به این ماده معدنی را تأمین می‌کند. یک فنجان ماست کم‌ چرب یا بدون چربی نیز ۲.۲ میلی گرم زینک دارد و برای تامین ۲۰ درصد نیاز روزانه به این ماده معدنی مفید است.

لوبیا: یک دوم فنجان لوبیای قرمز تیره حاوی ۰.۹ میلی گرم روی بوده و ۶ درصد میزان نیاز  بدن به این ماده معدنی را تأمین می‌کند. همچنین لوبیا سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و آهن است.

غلات غنی شده صبحانه: به طور کلی یک وعده از این غلات ۳.۸ میلی گرم زینک دارد و ۲۵ درصد نیاز روزانه بدن به زینک را فراهم می‌کند؛ برای حصول نتیجه‌ بهتر، غلات صبحانه‌ای را انتخاب کنید که حداقل حاوی ۵ گرم فیبر باشد.

بلغور جوی دو سر: یک دوم فنجان بلغور جو، حاوی ۱.۶ میلی گرم از روی است و منبع خوبی از فیبر، ویتامین‌ها و سایر مواد معدنی محسوب می‌شود.

شکلات تلخ: شکلات هر چه تلخ‌تر باشد، زینک بیشتری دارد؛ حدود ۶۰ تا ۶۹ درصد از انواع کاکائوها، حاوی ۰.۹ میلی گرم زینک است، اما موضوع قابل توجه اینکه شکلات تلخ به تنهایی نمی‌تواند نیاز بدن به این ماده معدنی را تأمین کند.

مرغ: گوشت مرغ فقط حاوی پروتئین نیست، بلکه منبع مفید برای تأمین زینک نیز محسوب می‌شود. توصیه می‌شود افراد برای جذب حداکثر مواد مغذی از مرغ بدون پوست استفاده کنند. 

آجیل و دانه‌ها: مغزها و دانه‌ها یکی دیگر از منابع غنی زینک است به عنوان مثال، مصرف هر اونس دانه کدو تنبل، ۱۵ درصد نیاز روزانه شما را به زینک برطرف می‌کند. همچنین مصرف یک قاشق از دانه‌های چیا نیز حاوی ۰.۵ میلی گرم زینک است.

منبع: آوای سلامت

کد خبر 399929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.