مراقبت از پوست در فصل سرما

هر سال در ایام سردی هوا افراد زیادی دچار آسیب‌های پوستی مانند خشکی پوست می‌شوند.

به گزارش ایمنا، کاهش این آسیب‌ها با مصرف بعضی مواد غذایی که منجر به هیدراته نگهداشتن بدن می‌شود، امکان‌پذیر است. همچنین مصرف این غذاها باعث تولید سلول‌های تازه و یکدست‌شدن بافت پوست خواهد شد. در ادامه شما را با هفت ماده غذایی موثر برای پیشگیری از آسیب‌های پوستی در فصل سرما آشنا می‌کنیم:

میگو: یکی از غذاهای دارای بالاترین سطح روی است و با تولید کلاژن منجر به بازسازی پوست می‌شود. دیگر غذاهای غنی از روی شامل گوشت گاو، لوبیا و جوانه گندم می‌شود.

روغن زیتون: حاوی ویتامینE، چربی‌های اشباع نشده و اسیدهای چرب امگا ۳ است و یک نیروگاه تغذیه‌ای برای حفظ سلامت پوست محسوب می‌شود. مصرف روغن زیتون پوست را در برابر اگزما و اشعه ماوراء بنفش نیز محافظت می‌کند.

خیار: سیلیس موجود در سبزیجات غنی از آب مانند خیار، منجر به افزایش رطوبت و قابلیت ارتجاعی پوست می‌شود. همچنین خیار سرشار از ویتامین‌های A و C برای تسکین پوست و مبارزه با آسیب‌های پوستی است.

ماهی: ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، قزل آلا و ساردین، حاوی مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا ۳ بوده و مصرف آن‌ها منجر به حفظ رطوبت و تقویت پوست می‌شود. اگر مصرف ماهی برای شما امکان‌پذیر نیست، می‌توانید از دانه‌های بذر کتان و یا گردو، برای رساندن امگا ۳ به بدن خود بهره گیرید.

آجیل: سرشار از ویتامینE است که نقش موثری در مراقبت از پوست افراد دارد؛ ویتامین E محافظ پوست در برابر آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو است و مانند اسیدهای چرب امگا ۳ منجر به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های اشعهUV خورشید می‌شود.

آووکادو: این ماده غذایی مانند آجیل، دارای مقادیر بالای ویتامینE و سایر آنتی اکسیدان‌ها را است؛ آووکادو از چربی‌های اشباع نشده، غنی بوده و مصرف آن منجر به حفظ رطوبت پوست می‌شود. همچنین این میوه جادویی پیری زودرس پوست را به تأخیر می‌اندازد و فرایند التهاب بدن را کاهش می‌دهد.

سیب زمینی شیرین: این ماده غذایی غنی از بتاکاروتن و ویتامین A بوده و یکی از مغذی‌ترین مواد برای پیشگیری از خشکی پوست محسوب می‌شود. ویتامین A به تعمیر آسیب‌ در سطح بافت‌ها و جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک می‌کند.

منبع: آوای سلامت

کد خبر 399928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.