بررسی ۴ هزار پرونده علت حریق در رشت

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: در هشت ماه نخست سال جاری بیش از چهار هزار پرونده علت حریق بررسی شد.

بابک رمضانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه از مجموع حوادث آتش سوزی منازل مسکونی تنها ۲۶درصد و از مجموع حریق‌های تجـاری تنها ۴۴ درصد دارای بیمه آتش سوزی بوده است، اظهار کرد: توجه به امر بیمه منازل مسکونی و تجاری بسیار مهم است زیرا آتش در یک لحظه، سرمایه چندین ساله افراد را از بین می‌برد.

وی تصریح کرد: طرح صدور ایمنی ساختمان، بازدید کارشناسی، صدور پایان کار ساختمانی همچنین بازدید از اماکن مختلف مانند اصناف انجام شده است.

رییس سازمان آتش نشانی رشت اضافه کرد: علت بروز آتش سوزی‌ها توسط تیم‌های کارشناسی سازمان آتش نشانی رشت بررسی شده که این بازدیدها در هشت ماهه سال ۹۸، تعداد چهار هزار و ۴۰۴ مورد بوده است.

آموزش بیش از ۳۲ هزار نفر از شهروندان

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی و ترویج ایمنی از مهم ترین اهداف سازمان آتش نشانی رشت است، ادامه داد: آتش نشانان و تیم های آموزش سازمان آتش نشانی نسبت به آموزش ۳۲ هزار و ۶۵۲  نفر اقدام کردند که این آموزش‌ها به کودکان و نونهالان، دانش آموزان، پرسنل ادارات و شرکت‌ها، نیروهای سپاه و بسیج، دانشجویان و آتش نشانان داوطلب بوده است.

وی از شهروندان درخواست کرد: برای پیشگیری از بروز آتش سوزی‌ها نکات ایمنی را رعایت کنند، ایجاد سیستم سیم کشی برق منازل مسکونی خود را به افراد متخصص بسپارند و قبل خروج از منزل از روشن نبودن لوازم گرمایشی و برقی خود مطمئن شوند.

کد خبر 399923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.