به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی صبح امروز (شنبه) در حاشیه بهره برداری از فاز نخست بزرگراه شهید کاظم نجفی رستگار در مورد اخبار منتشر شده پیرامون فروش صندلی اتوبوسها با بیان اینکه این روش، دی آر تی است که عمدتا در کشورهای توسعه یافته مطرح میشود اظهار کرد: این شیوه حمل و نقلی در شرایطی اجرا میشود که حمل و نقل آنقدر کامل باشد که برای دعوت افراد ثروتمند به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، آنها را دعوت کنیم که به مانند سیستم حمل و نقل بین شهری جایشان را رزرو کنند.
وی افزود: در اجرای این شیوه باید وضعیت به گونهای مثبت باشد که در اتوبوس کسی نایستد و افراد بتوانند به مانند اتوبوسهای بین شهری جایشان را در حمل و نقل عمومی رزرو کنند و بر روی صندلی بنشینند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این ایده آنقدر ایده آل است که حتی در کشورهای پیشرفته هم اجرایی نشده زیرا خطوط اتوبوس و مترو معمولا به شیوه "انبوهبر" طراحی شدهاند و به همین دلیل تعداد صندلیهایشان کم بوده و مسافران باید بایستند.
وی با بیان این که بیان این حرف انحرافی است، گفت: به نظر میرسد که مسئول مربوطه ایده آلهایی که در ذهنش وجود داشته را بیان کرده است. چرا که این ایده امکان پذیر نیست و زمانی ما میتوانیم این ایده را در تهران اجرایی کنیم که بیش از ۱۵ هزار اتوبوس یعنی سه برابر ظرفیت کنونی اتوبوس داشته باشیم و به نظر میرسد که این ایده برای ۳۰ الی ۴۰ سال آینده و زمانی که درآمدهای ملیمان را مرز ۳۰ هزار میلیارد گذشت میتوانیم انجام دهیم.
هاشمی افزود: بیان اینگونه ایدهها در سطح جامعه صحیح نیست زیرا افرادی هم وجود دارند که برای تضعیف مدیریت کشور و نه شهر فعال هستند و بیان این موضوعات کشور را تضعیف میکنند.
نظر شما