افزایش ۱۷ درصدی برخورد با خودروهای دودزا در اصفهان

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: در حوزه برخورد با خودروهای دودزا افزایش ۱۷ درصدی برخورد را در یک ماهه آبان داشته‌ایم که اعمال قانون به صورت فک پلاک خودروهای دارای نقص فنی و برخورد با خودروهایی که معاینه فنی نداشتند انجام می‌شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر لزوم توجه بیشتر رانندگان به موارد ایمنی در وضعیت جوی نامساعد، اظهار کرد: شهرستان‌های غرب استان بارندگی برف داشته‌اند و لازم است رانندگانی که این سمت سفر می‌کنند به موضوعات سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی توجه لازم داشته باشند.

وی با اشاره به یک حادثه در شهر اصفهان، افزود: این حادثه در محدوده بزرگراه شهید اقارب پرست روی پل شهید ستاری اتفاق افتاد که دو جریان واگرا یکی به سمت پل ستاری و دیگری به سمت خیابان حکیم نظامی به دلیل کم شدن عرض معبر در این محدوده سه لاین به دو لاین تبدیل می‌شود و این امر خود عامل تراکم است که در شرایط عادی هم این محور دچار مشکلاتی است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه ترمز ناگهانی منجر به سر خوردن، قیچی کردن و برخوردهای پهلو به پهلو و جلو به عقب می‌شود، تصریح کرد: سطح آسفالت، شیب تند مسیر بزرگراه در این محدوده می‌تواند عامل این حادثه باشد، هرچند در زمان بارندگی همواره نگران حادثه قیچی کردن خودروهای سنگین در این منطقه هستیم که این خود نشانگر وجود مشکل در این منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه احتیاط رانندگان در زمان بارندگی یا در معابر دارای شیب یک اصل است، اظهار کرد: احتیاط و سرعت مطمئنه دو شرط اصلی رانندگی است و سرعت مطمئنه سرعتی است که رانندگان با توجه به اوضاع و احوال خود، وسیله و مسیر از نظر لغزندگی یا دیگر موارد آن را تعیین می‌کنند و باید این سرعت تا حدی باشد که در مواقع خطر امکان کنترل خودرو وجود داشته باشد.

همه خودروها علاوه بر صنایع در آلودگی کلانشهرها دخیل هستند

سرهنگ محمدی در خصوص برخورد با خودروهای دودزا، گفت: در حوزه برخورد با خودروهای دودزا افزایش ۱۷ درصدی برخورد را در یک ماهه آبان داشته‌ایم که اعمال قانون به صورت فک پلاک خودروهای دارای نقص فنی و برخورد با خودروهایی که معاینه فنی نداشتند انجام می‌شود همچنین برخورد با خودروهای سنگینی که مجوز تردد در داخل شهر را نداشتند هم در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه آلودگی کلانشهرها تنها متوجه خودروهای دودزا نیست، افزود: تمام خودورها که در سطح شهر تردد دارند آلایندگی ایجاد می‌کنند و هر خودرویی به تناسب نقش مستقیم در آلودگی هوا دارد هرچند در این زمینه نمی‌توان نقش پررنگ صنایع را نادیده گرفت و به جز خودروهای دودزا که اولویت برخورد را دارند محدودیت برای تمام خودروها در کلانشهرها می‌تواند به کاهش این آلودگی‌ها کمک کند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در خصوص عدم پلاک گذاری خودورهای غیراستاندارد گفت: عدم شماره‌گذاری خودورها طی یک فرآیند چند ساله انجام خواهد شد و قطعا در این زمینه تمهیدات لازم انجام می‌شود تا در آینده خودروهای ناایمن از چرخه حمل ونقل کشور حذف شوند چرا که یکی از سه ضلع اصلی تصادفات ایمنی وسیله نقلیه است.

وی با اشاره به اهمیت رعایت فاصله طولی، تصریح کرد: در شرایط بارانی و لغزندگی محورها فاصله طولی به نسبت شرایط جوی خشک دو تا سه برابر افزایش می‌یابد و علت بیشتر تصادفات هم عدم رعایت فاصله طولی است که خودروها در چنین شرایطی قادر به کنترل نخواهند بود.

کد خبر 399903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.