رهاسازی "کشیم گردن سیاه" در سواحل زاینده رود

یک کشیم گردن سیاه پس از تیمار در سواحل رودخانه زاینده رود به آغوش طبیعت بازگشت.

به گزارش ایمنا به نقل از پارما، یک کشیم گردن سیاه ماده که به علت ضعف شدید جسمانی از ادامه مسیر مهاجرت خود جا مانده بود توسط شهروندی متعهد و دوستدار محیط زیست در شاهین شهر به اداره محیط زیست این شهر تحویل شد.

این پرنده زیبا طی یک همکاری دو جانبه و با هدف تیمار، درمان و بازگشت دوباره به آغوش طبیعت از سوی اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شاهین شهر و میمه به انجمن پرنده نگری آوای بوم تحویل و پس از دریافت مراقبت های لازم و اطمینان از سلامتی، با حضور کارشناس این اداره و اعضای آوای بوم با موفقیت در ساحل رودخانه زاینده رود رهاسازی شد.

گفتنی است؛ کشیم گردن سیاه یا مرغابی شانه به سر با نام علمی (Podiceps nigricollis) از راسته کشیم سانان است و به صورت گروه‌های کوچک پراکنده در کنارآب و نیزارهای کم عمق آبگیرها، دریاچه ها و مرداب‌های ساحلی آشیانه می‌سازد.

کشیمیان غواصان ماهری هستند و کمتر پرواز می‌کنند و با زندگی آبی سازش کامل دارند، این پرندگان پرواز خود را ابتدا با دویدن روی آب آغاز می کنند، سپس برخاسته و در حالی که سر و گردن را به سمت جلو و اندکی پایین‌تر از بدن نگه داشته‌اند و در ارتفاع پایین پرواز می کنند.

کد خبر 399901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.