خودروهای ناایمن و بدون استاندارد پلاک نمی‌شوند

فرمانده ناجا با بیان اینکه به خودروسازان بارها تذکر داده‌ایم و از آن‌ها خواسته ایم، خودروهایی که تولید می‌کنند، استانداردهای لازم را داشته باشد، گفت: خودرویی که ایمنی کافی نداشته و استاندارد نباشد، توسط پلیس پلاک نشده و از استفاده آن در داخل جاده‌ها و شهرها جلوگیری خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، سردار حسین اشتری درباره شماره‌گذاری خودروهای ناایمن توسط پلیس اظهار کرد: ما در خصوص خودروهایی که در داخل تولید می‌شود به خودروسازان بارها تذکر داده‌ایم و از آن‌ها خواسته ایم که خودروهایی که تولید می‌کنند، استانداردهای لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: خودرویی که ایمنی کافی نداشته و استاندارد نباشد، توسط پلیس پلاک نشده و از استفاده آن در داخل جاده‌ها و شهرها جلوگیری خواهیم کرد. در این خصوص نیز با خودروسازان صحبت‌هایی لازم را انجام داده‌ایم و امیدواریم تا سال آینده بهبود کاملی در عرصه خودروسازی داشته باشیم.

فرمانده ناجا با اشاره به مکاتبات ناجا با وزارت صمت خاطرنشان کرد: امیدواریم اقدامات موثری در زمینه ایمن‌سازی خودرو و استانداردهای آن انجام شود.

سردار اشتری در واکنش به اینکه خودروسازان معتقدند براساس استانداردهای موجود خودروهای خود را تولید می‌کنند، گفت: ما در خواست کرده‌ایم که استانداردها ارتقا یابد، البته خودروسازان باید حداقل‌ها را نیز رعایت کنند، برای ما سلامتی و ایمنی سرنشینان خودرو مهم است. مردم در هنگام استفاده از خودرو باید از ایمنی لازم برخوردار باشند.

وی به ایلنا گفته است: حق مردم این است که ما در این حوزه ورود پیدا کرده و از حق مردم دفاع کنیم و همچنین به خودروسازان و وزارت‌خانه‌های مربوطه تاکید کنیم که برای استانداردسازی و ارتقای استانداردهای خودروها تلاش کنند.

کد خبر 399880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.