تبدیل پارکی متروکه به مکانی پویا در اسپانیا

پارک Los Bajos واقع در کشور اسپانیا که فضایی محصور در نرده‌ها بود، توسط معماران به مکانی پویا برای تمام گروه‌های سنی تبدیل شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پارک Los Bajos در ابتدا در یک فضای میانی و محصور واقع شده‌ بود؛ بین یک بلوار و شهر، دریا و حومه شهر، بین میدان وشهر! اما چیزی که بیش از همه در گذشته این منطقه آشکار بود این است که معماری پارک به گونه‌ای بود که گویی Los Bajos به همه چیز و همه کس پشت کرده است. نرده‌ها این مکان را در خود محصور کرده  و یک محیط جزیره‌مانند در میان پیرامون خود به وجود آورده بود که در آن هیچ نشانی از روابط اجتماعی - فرهنگی و شهری وجود نداشت.

گروهی از معماران تصمیم گرفتند از پارک Los Bajos یک فضای عمومی واقعی بسازند؛ فضایی که بر پایه فرهنگ بنا شده ‌باشد و در آن برابری و روابط اجتماعی به خوبی تمام شکل بگیرد. آن‌ها می‌خواستند مکانی کاملاً باز به روی عموم مردم ایجاد کنند تا ساکنان را با هم پیوند دهند. قابلیت دسترسی برابر برای عموم مردم وایجاد مکانی منعطف از مهم‌ترین اهداف پروژه تغییر Los Bajos بود به این صورت که معماران در نظر داشتند فضایی ایجاد کنند تا مردم از تمام گروهای سنی، از کودک گرفته تا کهنسال، به فعالیت‌های مورد علاقه خود بپردازند.

پارک Los Bajos از طرح‌های شهری کنونی کاملا جداست و مسیرها و معابری را در بر گرفته‌ است که مردم را از شهر به سمت خود و برعکس هدایت می‌کند. بازدیدکنندگان می‌توانند از تمام خیابان‌های اطراف به میدانی متصل شوند که در مرکز آن یک درخت نورا در حال رشد است. این میدان‌ها از طریق مسیرها و پیاده‌راه‌هایی به میدان‌های دیگر، که میزبان فضاهای وزرشی و تفریحی است، متصل شده‌ است. پارک Los Bajos از قسمت شمالی به سمت بلواری بسیار بزرگ امتداد یافته‌است و به سالن ورزشی شهر راه پیدا کرده‌است.

یکی از خیابان‌های اصلی نزدیک پارک به روی خودروها بسته و به مسیری برای پیاده‌روی تبدیل شد. معماران سطح خیابان فوق را بالا بردند تا با خیابان‌های تجاری هم‌سطح شود. پارک بازسازی شده Los Bajos مجهز به امکانات جدید نظیر دو سرسرای بزرگ، دو بالکن وسیع که مشرف بر چشم‌اندازهای اطراف است، یک قهوه‌خانه و یک کتابخانه است. در قسمت زیرین قهوه‌خانه نیز یک اتاق رختکن برای ورزشکاران وجود دارد که این اتاق به طور مستقیم به زمین‌های ورزشی متصل می‌شود.

کد خبر 399879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.