دفاع خالی ذوب‌آهن میزبان ضد حمله‌های پرسپولیس

دفاع تیم فوتبال ذوب‌آهن که در دو مسابقه قبلی گلی دریافت نکرده بود در بازی مقابل پرسپولیس جبران کرد تا معراج اسماعیلی 3 بار توپ را از درون دروازه‌اش خارج کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سبک بازی 3 دفاعه ذوب‌آهن در بازی مقابل فولاد خوزستان و نفت مسجد سلیمان آنقدر خوب جواب داد که منصوریان را وسوسه کرد تا در مقابل پرسپولیس هم از همین سیستم استفاده کند اما بازی سه دفاعه که در مسابقات قبلی نقطه قوت ذوب‌آهن بود در برابر پرسپولیس تبدیل به پاشنه آشیل شد تا پرسپولیس یک بار از روی نقطه پنالتی و  دوبار بر روی ضد حملات بتواند دروازه حریف اصفهانی خودش را باز کند.

وحید محمدزاده، هادی محمدی و محمد نژاد مهدی سالهاست در کنار یکدیگر بازی می‌کنند و از لحاظ سطح همکاری وشناخت از یکدیگر در وضعیت مطلوبی به سر می‌برند اما مسئله اصلی اینجاست که آیا سبک بازی 3 دفاعه در مقابل هر نوع تاکتیک و هر مدل مهاجمی جوابی یکسان دارد یا بسته به شرایط باید نوع چیدمان بازیکنان وروند حرکتی آنها را تغییر داد؟

از همان آنالیز قبل از بازی هم کاملا مشخص بود که پرسپولیس با تکیه بر سرعت وحید امیری، مهدی ترابی و علی علی‌پور توانایی بسیار زیادی بر روی استفاده از ضد حملات دارد و این مسئله تا زمانی که در بازی هنوز گلی به ثمر نرسیده بود با مدیریت شاگردان منصوریان همراه بود چون کل تیم در ساختار دفاعی حضور داشت و دفاع همه جانبه ذوب‌آهن باعث شده بود تا در زمان حمله پرسپولیس حداقل 9 بازیکن در مربع دفاعی ذوب‌آهن حضور داشته باشند. همین موضوع قرمزها را وادار کرد تا با دور زدن مدافعان کناری ذوب‌آهن به خصوص از سمت راست زمین خودشان که با حضور مهدی شیری خطرناک بود حملاتی را بر روی دروازه ذوب‌آهن پایه‌ریزی کنند.

با این حال ورق بازی بعد از گل اول پرسپولیس که آن هم از حفره دفاعی ذوب‌آهن به ثمر رسید به نوعی برگشت و جدا شدن خط هافبک از 3 مدافع مرکزی یک شعاع حرکتی بزرگ و خالی از مدافعان ذوب‌آهن بوجود آورد و باعث شد پرسپولیس بتواند 2 گل دیگر هم در نیمه دوم به ثمر برساند. 3 مدافع میانی ذوب‌آهن شاید در مقابسه با بقیه مدافعان لیگ از لحاظ فیزیکی و سرعت شرایط قابل قبولی داشته باشند، اما این نوع بازی با 3 دفاع احتیاج به مدافعان سریعتری دارد که در زمان کمتری بتوانند حفره‌های خط دفاعی را پوشش دهند و همین مسئله باعث شد ذوب‌آهن در مقابل پرسپولیس ضربه بخورد.

در بازی های آینده ذوب‌ آهن تا نیم فصل که در مقابل نساجی و گل گهر برگزار می‌شود هیچ کدام به مانند پرسپولیس در ساختار هجومی خودشان مهاجمان سرعتی ندارند و به احتمال زیاد ذوب‌آهن باز هم از همین سبک استفاده می‌کند اما اگر قرار به ابقای منصوریان بر روی نیمکت ذوب‌آهن باشد او باید در بازی‌های نیم فصل دوم  با شناخت بیشتری نسبت به رقبا تیمش را به زمین بازی بفرستد تا به مانند بازی در مقابل پرسپولیس اینطور دچار ضدحمله حریف نشود.

کد خبر 399878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.