عزل و نصب نیروها در بدنه شهرداری نظام‌مند می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از چالش‌های فعلی شهرداری اصفهان هدررفت نیروهای کاری است، گفت: در صدد نظام‌مندکردن عزل و نصب نیروها در بدنه شهرداری هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  علیرضا نصراصفهانی در دیدار با مدیر و کارکنان منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به عزل و نصب ها و هدر رفت منابع انسانی، اظهار کرد: منابع انسانی از سرمایه‌های هر نهاد و سازمان به شمارمی‌رود، از این رو باید هوشیار باشیم و نیروهای مجرب، توانمند و متخصص را به کار گیریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شش مدل قرارداد از جمله قراردادهای ساعتی، شرکتی، قراردادی، رسمی و پیمانی در سیستم شهرداری اصفهان وجود دارد که امور اداری شهرداری ملزم شده این موارد را پیگیری و به سمت و سویی مشخص پیش ببرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: امسال قرار شد قرارداد نیروها به دو شرکت طرف قرارداد شهرداری واگذار شود تا شرکت ها بهتر به تعهدات خود عمل کنند.

نصراصفهانی با تاکید بر پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری، گفت: علی‌رغم تمام مشکلات موجود، به طور جدی در تلاش هستیم پرداخت حقوق‌ها به تاخیر نیفتد.

وی ادامه داد: در جریان ناآرامی‌های اخیر که ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های شهری وارد شد، شهردار اصفهان لایحه‌ای به شورا ارایه کرد تا از سه محل ۱۶ میلیارد تومان برای امور فوری دریافت وبرخی از خسارات را جبران کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بحث بازنشستگی نیروها معتقدم فردی که پس از ۳۰ یا ۳۵ سال می خواهد مجموعه را ترک کند باید با خاطره ای خوش بازنشسته شود و مورد تکریم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کار کردن در امور شهری در واقع کار کردن در «میدان مین» است، افزود: نیروها باید در مسئولیت به خوبی ایفای نقش کنند تا در سیستم شهرداری اخلال ایجاد نشود؛ باید اهمیت مسئولیت ها را بپذیریم.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: به زودی تعاونی مسکن برای کارکنان راه اندازی می شود و مقرر شده این موضوع طبق پیشنهادها به مناطق وا گذار شود.

وی با بیان اینکه مردم بین شهرداری‌ها تفکیکی قائل نیستند و شهرداری را جزء دولت و نظام می‌دانند، گفت: در حال حاضر عملکرد شهرداری ها از اهمیت بالایی برخوردار است و در وضعیت اقتصادی کنونی عملکرد شهرداری‌ها می‌تواند به مردم نشاط و امید به زندگی داده و شهر را حفظ کند.

اختیاری در عزل و نصب کارکنان نداریم

در این دیدار «سید عباس روحانی» مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان نیز در سخنانی گفت: در حوزه منابع انسانی انحصار شدیدی وجود دارد و اجازه و اختیاری برای عزل و نصب‌ها به مدیر منطقه داده نمی‌شود و این موضوع نتیجه‌ای جز ضرر و زیان برای منطقه به همراه نخواهد داشت.

وی افزود: اگر انحصار عزل و نصب کارکنان کم شود، می‌توانیم مشکلات را تا حد زیادی کاهش دهیم.

به گزارش ایمنا، در پایان این دیدار نمایندگان کارکنان شهرداری منطقـه ۹ مطالبات خود را با موضوعاتی همچون: تعویق در پرداخت حقوق، مزایا، سنوات و عیدی برای برخی از کارکنان، کمبود رفاهیات، عدم برابری حقوق و مزایای شهرداری اصفهان با شهرداری‌های شهرستان‌ها، استخدام کارکنان قراردادی، راه‌اندازی تعاونی مسکن، مشخص نبودن چارت‌های سازمانی، مرتبط نبودن رشته‌های تحصیلی با پست‌های کارکنان، حذف دستگاه‌های کیلومترسنج از خودروهای رانندگان استیجاری، نبودن بیمه برخی از رانندگان، عدم افزایش حقوق نیروهای خدماتی و... مطرح کردند.

کد خبر 399877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.