۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

/یاداشت/

رازهای جدایی مارک

پرونده جدید ایران در فیفا
رازهای جدایی مارک

پرونده جدایی مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان طبق روال گذشته تبدیل به یک مشکل بزرگ برای فدراسیون فوتبال شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در شرایطی که بر اساس وعده‌های رئیس فدراسیون فوتبال به نظر می‌رسید مشکلی در بحث جدایی مارک ویلموتس وجود ندارد و او با رضایت کامل قراردادش را با فدراسیون فوتبال فسخ می‌کند، خبر رسیده که رشته سر دراز دارد و ویلموتس هنوز راضی به جدایی نشده است.

در این چند روز اخیر صحبت‌های بسیار زیادی در مورد رفتن ویلموتس از فوتبال ایران و پولی که قرار است بابت فسخ قرارداد بگیرد مطرح شده و بر اساس آخرین شنیده‌ها فدراسیون فوتبال ما باید بتواند رضایت این سرمربی بلژیکی و همکارانش را جلب کند. قراردادی که بر اساس گفته‌های منابع موثق به ۳ میلیون یورو در سال می‌رسد و ۲ میلیون یورو هم حق فسخ این قرارداد است تا فوتبال ما در شرایط فعلی در مقابل یک سد ۵ میلیون یورویی برای قطع همکاری با ویلموتس قرار گرفته باشد. از روز هفتم خرداد  که ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی به ایران آمد تا امروز فقط ۶ ماه گذشته و دوران حضور واقعی ویلموتس در خاک کشورمان به یک ماه هم نرسیده و او بیشتر یک سرمربی پروازی بوده اما گفته شده که از طرف فدراسین فوتبال تا به امروز ۲ میلیون یورو نقدا به حساب ویلموتس واریز شده و او تقریبا قرارداد یکسال خودش را از فوتبال ایران و زودتر از موعد مقرر دریافت کرده است.

با این وجود اگر قرار باشد که ویلموتس برای جدایی از فوتبال ما کوتاه نیاید و فدراسیون مجبور شود همان ۵ میلیون را کامل به او پرداخت کند با نرخ تبدیل ارز ویلموتس برای ۶ ماه کار مبلغی در حدود ۶۷ میلیارد تومان روی دست فوتبال و ورزش ما هزینه خواهد گذاشت و حتی همان قرارداد ۳ میلیارد یورویی هم که پرداخت شود رقم به بالای ۴۰ میلیارد تومان می‌رسد که در شرایط فعلی هیچ توجیه منطقی ندارد آن هم در حالی که مثلا کارلوس کی‌روش پرتغالی در اخرین سال حضور خودش در فوتبال ما نهایتا مبلغی زیر دو میلیون دلار دریافت می‌کرد و اگر قرار به مقایسه باشد سابقه و اعتبار کی‌روش پرتغالی بسیار بیشتر از ویلموتس بوده است.

گفتگوی مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با مجری برنامه ورزش و مردم و صحبت او در مورد اینکه ویلموتس حتی قبل از بازی ایران در مقابل عراق قراداد خودش را با فوتبال ما فسخ کرده نشان از اوضاع آشفته فوتبال ما در رابطه با انتخاب سرمربی تیم ملی دارد و نکته عجیب اینجاست که هیچکدام از ارکان اجرایی فوتبال ایران و به خصوص رئیس فدراسیون حاضر به بیان حقایق در ارتباط با قرارداد مارک ویلموتس نیستند.

اگر از پیروزی ذوب‌آهن در پرونده رضا شکاری فاکتور بگیریم باید گفت که فوتبال ما در این سال‌ها بازنده مطلق پرونده‌های انضباطی و مالی فیفا بوده و آنطور که از گفته‌های ویلموتس بر می‌آید در شرایط فعلی مذاکرات برای جلب رضایت سرمربی تیم ملی ادامه خواهد داشت اما از نوع رفتار و گفتار مدیریت فدراسین می توان متوجه شد که باز هم پرونده‌ای سنگین ومبهم در پیش روی فوتبالی است که در حدود ۴ ماه دیگر باید با سرمربی جدید به فکر کسب ۴ برد و راه یافتن به مرحله بعدی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باشد.

کد خبر 399871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.