زنان‌ایرانی در ساختارسیاسی به میزان مطلوب نرسیده اند

معاون و مشاور رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان ایرانی گر چه همواره در دهه های گذشته در همه عرصه ها فعالانه حضور داشته و به طور مثال در انتخابات نیمی از رای دهندگان را تشکیل داده اند، ولی در ساختار سیاسی به میزان مطلوب نرسیده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معصومه ابتکار با انتشار یک پست در صفحه اینستاگرام خود نوشت:"از زنان سرافراز و توانمند که دلشان برای ایران می تپد باید تقاضا کرد با نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به میدان بیایند تا با افزایش تعداد کاندیداهای زن، احزاب و گروهها بهتر بتوانند درصد قابل توجهی از لیست خود را به زنان شایسته کشور اختصاص دهند.

زنان ایرانی گر چه همواره در دهه های گذشته در همه عرصه ها فعالانه حضور داشته و به طور مثال در انتخابات نیمی از رای دهندگان را تشکیل داده اند، ولی در ساختار سیاسی به میزان مطلوب نرسیده و شکاف بزرگی میان تعداد با ظرفیت های بالقوه جامعه زنان ایرانی وجود داشته است. به همین دلیل و برای جبران این نقیصه و بهره مندی از سرمایه انسانی زنان در مدیریت کشور، شورای عالی اداری در دولت دوازدهم با تاکید رییس جمهور روحانی به تصویب ضرورت حضور ۳۰ درصدی مدیران زن تا پایان این دوره اقدام و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده نیز با رصد این افزایش، کارنامه عملکرد وزرا و استانداران را تدوین و منتشر کرده است. این کارنامه نشان می دهد که رشد مدیران زن از ۶/۱۳% در سال ۹۶ به ۸/۱۸% در سال ۹۸ افزایش یافته و همچنان براساس تجربه، شایستگی و تخصص در حال رشد است. در مورد مجلس نیز ضرورت دارد احزاب و ائتلاف ها ۳۰ تا ۵۰ درصد نامزدهای انتخاباتی خود را به زنان توانمند و شایسته اختصاص دهند. اما پیش شرط این حرکت مهم حضور فعالان زن دانشگاهی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است که توانمندی نمایندگی مردم و دفاع شجاعانه از حقوق آنان را در خود می بینند.

البته قابل انکار نیست حضور در این عرصه، هزینه های سیاسی دارد، اما عاشقان ایران و خدمت به مردم باید فداکارانه برای روزگاری بهتر و سرزمینی آبادتر پیشگام شوند. به خصوص اکنون که نیازمند حضور مادران دلسوز و باگذشت برای تقویت انسجام و همگرایی ملی و کاشت نهال امید در دل تک تک ایرانیان و جوانان این سرزمین هستیم."

کد خبر 399867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.