محیط زیست امن و سالم رکن اساسی محلات شهر

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان محیط زیست سالم را رکن اساسی محلات شهر دانست و گفت: تلاش برای رسیدن به شهری بدون آسیب‌های اجتماعی جزء وظایف تمام شهروندان است.

محمدرضا برکت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا،  اظهار کرد: این حق برای شهروندان محفوظ است که در محیط زیستی سالم، بدون آلودگی و دارای هوای پاک زندگی کنند و مدیریت شهری نیز تمام تلاش خود را برای اینکه شهری زیست پذیر داشته باشیم انجام می‌دهد.

وی افزود: بدون شک فعالیت‌های داوطلبانه زیست محیطی شهروندان و اهالی ساکن در محلات شهر، مکمل تلاش‌های شبانه روزی خدمات آنها در مدیریت شهری و در راستای حفظ و حراست از محیط زیست شهر اصفهان خواهد بود.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان شهروندان را مسئول حفظ و حراست از محیط زیست شهری عنوان کرد و گفت: کلانشهر اصفهان یک اکوسیستم برای انسان‌هایی است که در آن حیات دارند و هر چه آنها قوانین و مقررات زیست محیطی را بیشتر رعایت کنند، قطعا شهری سالم‌تر و زیست‌پذیرتر خواهیم داشت و با تأمل در این نکته به این نتیجه خواهیم رسید که برای داشتن شهری پاک و سالم، هر شهروند باید یک فعال و یک داوطلب محیط‌زیست برای نگهداری اکوسیستم شهر باشد.

وی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را بهترین راه برای رسیدن به فضای امن و آرام شهری دانست و گفت: امروزه همه بر این باور هستیم که پیشگیری بهتر و تاثیرگذارتر از مداوا است و برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی نیاز به فرهنگ‌سازی و رشد فرهنگی محله محور برای آشنایی با آسیب‌های اجتماعی و نحوه مواجه با آنها داریم.

برکت خاطرنشان کرد: مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر اصفهان همسو و همراه با شهروندانی که داوطلبانه برای رسیدن به فضای امن و آرام شهری گام بر می‌دارند.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان افزود: نسبت به آگاهی بخشی اقشار مختلف جامعه اقدامات شایسته‌ای را انجام داده‌ایم که می‌توان به انتخاب محله همت‌آباد به عنوان پایلوت "محله زیست محیطی" کشور توسط دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان حفاظت از محیط زیست اشاره کرد که امیدواریم انجام این طرح نتایج مفیدی برای شهر و شهروندان داشته باشد زیرا در برابر نسل های آینده مسئول هستیم.

کد خبر 399863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.