آموزش اصول شهروندی در فرهنگسراهای شهرضا

شهردار شهرضا با توجه به اهمیت فعالیت مدیریت شهری در زمینه کاهش بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی گفت: به زودی سراهای محلات و فرهنگسراهای جدید در شهر با هدف ارتقای فرهنگ شهروندان احداث خواهد شد.

حبیب قاسمی در حاشیه بازدید از مرکز بنیاد مهدویت شهرضا در گفت‌وگو با خبر انگار ایمنا، اظهار کرد: آموزش‌های تئوری باهدف شناساندن امام عصر(عج) به مردم بسیار مفید است، اما ترویج فرهنگ و تربیت مهدوی بسیار مهم‌تر و با ارزش‌تر است، زیرا پیش از هر چیز باید شیعه حقیقی باشیم و در رفتار و کردار الگوی مهدوی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حضور  مربیان مهدویت در مدارس برای آشنا کردن کودکان با امام زمان(عج) کار بسیار پسندیده‌ای است، تاکید کرد: لازم است توجه و برنامه‌ریزی بیشتری در این زمینه انجام شود، البته طرح‌های خوبی در این زمینه اجرا شده است.

شهردار شهرضا با بیان اینکه میزان بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی در بین کودکان و نوجوانانی که با مساجد ارتباط بیشتری دارند تا حد چشمگیری کمتر است، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری شهرضا آمادگی دارد در حد توان و بضاعت خود با این بنیاد در زمینه ترویج فرهنگ مهدویت همکاری کند.

قاسمی با اشاره به نقش مدیریت شهری در ترویج مبانی دینی و فرهنگ شهروندی، اضافه کرد: به زودی طرح توسعه سراهای محلات و فرهنگسراها در شهرضا اجرا خواهد شد و این اقدام بستر مناسب برای آموزش اصول مهدویت و فرهنگ شهروندی بر مبنای تعالیم اسلامی را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از مشارکت خیران در تجهیز مراکز مهدیت، خاطرنشان کرد: باید امکانات این مراکز در خور و شایسته صاحب نام آن باشد.

کد خبر 399856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.