سلحشوری: جو پادگانی در شان دانشجو نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجو اعتبار و مرجع این کشور است و جو پادگانی در شان دانشجو نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پروانه سلحشوری با اشاره به روز دانشجو اظهار کرد: در حال حاضر رخوت موجود در دانشگاه موجب شده دانشجویان در حوزه سیاسی عقب نشینی کنند. عوامل متعددی مانند شیوه نامه انضباطی که توسط وزارت علوم به دانشگاه ها ابلاغ شده است فضا را به گونه ای محدود می کند که هیچ میل و رغبتی برای دانشجویان باقی نمی گذارد. در حال حاضر انجمن اسلامی های دانشجویان برای اخذ مجوز با مشکلات بسیاری روبرو هستند در صورتی که انجمن های مستقل یا اصولگرا به راحتی مجوز فعالیت دریافت می کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به نام اعتدال و اصلاحات به روکار آمدند اما فضا تا این حد برای دانشجویان اصلاح طلب محدود شده است. دانشجویان این نظام را پذیرفته اند و می خواهند کنشگری داشته باشند اما این اجازه به آن ها داده نمی شود.

سلحشوری تاکید کرد: درحال حاضر به جز احضار، بازداشت و فشار چیزی نصیب دانشجویان نمی شود و اساسا هیچ تفاوتی بین دولت تدبیر و امید با سایر دولت ها در این زمینه وجود ندارد. دانشجو اعتبار و مرجع این کشور است و جو پادگانی در شان دانشجو نیست.

وی خاطرنشان کرد: دانشجو باید قدرت رشد و بالندگی داشته باشد اما متاسفانه سیاست های اتخاذ شد توسط وزارت علوم برای دانشجویان مناسب نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: با اتخاذ این شیوه‌نامه جدید انضباطی، برای خانه های مردم و دانشجویان مراقب گذاشته اند. برای کدام یک از مسئولان چنین شیوه نامه ای تنظیم شده است؟ مگر می شود در حریم شخصی مردم ورود کرد و دانشجویان را از فعالیت در شبکه های اجتماعی منع کرد و در محیط دانشگاه بازخواست کرد؟

سلحشوری ادامه داد: البته از زمانی که این شیوه ابلاغ شد اعتراضات گسترده دانشجویان را به دنبال داشت و باعث شد وزارت علوم اعلام کند تغییراتی در این شیوه نامه انضباطی اعمال خواهد کرد. اگر این شیوه نامه اصلاح نشود، قطعا استیضاح مجدد منصور غلامی، وزیر علوم کلید خواهد خورد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر رخوت زیادی در بین دانشجویان احساس می شود. این رخوت باعث شده شاهد مهاجرت بی رویه گروه های مرجع دانشجویی برای طی کردن دوره های تحصیلی در سایر کشورها باشیم.

کد خبر 399854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.