"تغییر تقویم آموزشی" مدارس اصفهان بررسی می‌شود/ کاهش ابتلا به سالک در ورزنه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به شرایط وارونگی دما و آلودگی هوا در پاییز و زمستان و افزایش آمار تصادفات در شهریور ماه، گفت: وزارت آموزش و پرورش طرح کاهش تعطیلات تابستان و برگزاری کلاس های درس در این فصل را بررسی می کند.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه  از ابتدای آذر ماه به دلیل آلودگی هوا حدود ۱۱ روز نفس های اصفهان  به شماره افتاد، اظهار کرد: نفوذ هوای سرد، وارونگی دما، ابرناکی و مه آلودگی در این مدت سبب شد که تمام مقاطع تحصیلی کلانشهر اصفهان و ۱۱ شهر دو روز و مقاطع ابتدایی چهار روز  تعطیل شوند.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص هوا در پاییز و زمستان، در جلسه مدیریت بحران کشور پیشنهاد دادیم به وزارت آموزش و پرورش اعلام کند تعطیلات تابستان را کاهش داده و کلاس های درس در تابستان برگزار شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شهریور ماه هرسال افزایش مسافرتهای داخلی و تصادفات جاده ای را شاهد هستیم، ادامه داد: بیشترین تصادفات جاده ای در شهریور ماه است براین اساس با وزارت آموزش و پرورش هماهنگ کردیم که طرح برگزاری کلاس های درس در تابستان را بررسی کند.

وی گفت: به رغم تلاش ها برای کاهش آلایندگی خودروها و صنایع، در پاییز و زمستان شرایط وارونگی دما و آلودگی هوا را در اصفهان داریم و این اقدامات کفاف نمی دهد.

شیشه فروش با بیان اینکه از ابتدای آذرماه طی دو هفته ۱۲ جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا برگزار شد، خاطرنشان کرد: ۴۱ واحد صنعتی آلاینده نیز در این مدت فعالیت خود را کاهش دادند و حمل نقل خودروها کنترل شد.

وی با اشاره به وجود ۳۶۰ کوره و واحد تولیدی گچ و آجر  در استان اصفهان، افزود: فعالیت این واحدها نیز در آن یازده روز ممنوع شد؛ اگر این اقدامات نبود بیش از پیش افزایش غلظت آلاینده ها را شاهد بودیم.

آلودگی تا پایان بهمن ماه می‌ماند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شرایط آلودگی هوا تا پایان بهمن ماه ادامه دارد، تصریح کرد: اداره کل صمت استان موظف به ساماندهی اصناف و اتحادیه های تولید اجر و گچ شده است.

وی اضافه کرد: اداره کل محیط زیست نیز برای توسعه ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا جلسه ای با کمیته کنترل و پیشگیری آلودگی هوای کشور  برگزار می کند و  اداره هواشناسی استان نیز  موظف به هوشمند سازی و بروز رسانی سیستم های پایش برای بررسی آنلاین وضعیت آلودگی هوا شده است.

شیشه فروش یادآور شد: اصفهان تحت تاثیر بیابان است و ما باید در یک زمانبندی خاص تا  تابستان سال آینده اجرای طرح های بیابان زدایی از جمله نهال کاری و تثبیت شن های روان را انجام دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به شناسایی ۱۷ کانون گرد و غبار در این استان، خاطرنشان کرد: کلانشهر اصفهان  تابستان امسال دومرتبه مورد هجوم ریزگردها قرار گرفت که آلایندگی آن ۱۷ برابر استاندارد کیفی هوا بود.

وی افزود: تابستان وزش باد از سمت شرق به غرب بود و شرایط خاصی را داشتیم براین اساس در تهران جلساتی برگزار و حدود ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های بیابان زدایی  و مالچ پاشی به اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان اختصاص داده شد تا بخشی از کانون های گرد و غبار امسال تثبیت شود.

تخصیص ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای مهار کانون گرد و غبار

شیشه فروش با بیان اینکه ۱۱ میلیارد تومان برای کنترل ۱۷ کانون گرد و غبار در بیابان های استان اختصاص یافته است، ادامه داد: پروژه های آبخیزداری و پخش سیلاب نیز با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان در سطح استان اجرا می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اهمیت خودمراقبتی در جامعه، اظهار کرد: سال گذشته در چنین روزی حدود دو هزار مبتلا به سالک در منطقه ورزنه داشتیم، یکسال در این زمینه تلاش کردیم‌، حدود سه هزار کامیون نخاله از شهر ورزنه انتقال داده شد و مردم نیز خود مراقبتی کردند در نتیجه  امسال آمار ابتلا به سالک در ورزنه به حدود ۱۰۰ نفر کاهش یافت.

کد خبر 399850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.