ادعای فروش بلیط فروش صندلی اتوبوس های تهران تکذیب شد

معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران با بیان اینکه بلیت اتوبوس یک ریال هم گران نمی‌شود، گفت: صندلی‌های اتوبوس‌رانی شهری متعلق به همه مردم است.

به گزارش ایمنا، شامگاه جمعه روابط عمومی معاونت حمل و نقل شهرداری تهران، محسن پورسیدآقایی با تکذیب خبر فروش صندلی اتوبوس‌ها گفت: هیچ طرحی برای افزایش هیچ‌گونه هزینه‌ای به شهروندانی که از اتوبوس استفاده می‌کنند نداریم و بلیت اتوبوس هم تا پایان امسال ریالی افزایش نخواهد یافت.

 وی با بیان اینکه توضیح نامناسب و شیطنت یک خبرگزاری در فضای ملتهب فعلی باعث بدفهمی از یک ایده استارت‌آپی شد، گفت: اصلا شهرداری قرار نیست چیزی را در خدمات موجود خود تغییر دهد بلکه یک شرکت خصوصی تقاضای راه‌اندازی یک سیستم اتوبوس‌رانی اینترنتی داده که می‌تواند بخشی از مینی‌بوس‌های نو و احتمالا سرویس‌های دربستی موجود را با استفاده از اپلیکیشن به ظرفیت موجود حمل‌ونقل عمومی اضافه کند.

معاون شهردار تهران افزود: این ایده شبیه کاری است که در تاکسیرانی اینترنتی انجام می‌شود با این تفاوت که اتوبوس دنبال مسافر نمی‌رود، بلکه در ایستگاه خاص آن‌ها را سوار می‌کند و تعداد مسافر هم حداکثر باید به تعداد صندلی‌های اتوبوس یا مینی‌بوس باشد.

وی با بیان اینکه بار دیگر تاکید می‌کنم که کسی بی علت نگرانی درست نکند، خاطرنشان کرد:  اتوبوس‌رانی چه خصوصی و چه بی‌آرتی حق ندارد یک ریال به قیمت بلیتش اضافه کند. 

پورسیدآقایی تاکید کرد: خطوط موجود اتوبوس‌رانی و صندلی‌ها هم متعلق به همه مردم است و هیچ‌کس حق ندارد چه با پول و چه بدون پول، صندلی اتوبوس‌های فعلی را رزرو یا اختصاصی کند.

کد خبر 399840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.