رقابت «پاسیو» در بخش مسابقات زنان جشنواره داکا

فیلم «پاسیو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی در بخش مسابقه زنان فیلمساز هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا (DIFF) رقابت می‌کند.

به گزارش ایمنا، جشنواره بین‌المللی فیلم داکا در هجدهمین دوره خود همچون سال گذشته به انتخاب فیلم‌های منتخب فیلم‌سازان زن جهان پرداخته و در همین راستا فیلم «پاسیو» ساخته مریم بحرالعلومی به بخش مسابقه زنان فیلمساز این جشنواره راه یافته است.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا از ۱۱ تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۰ در شهر داکا پایتخت کشور بنگلادش برگزار می‌شود و رویکرد کلی این دوره از جشنواره «فیلم بهتر، مخاطب بهتر و جامعه بهتر» است.
 
«پاسیو» که پاییز و زمستان سال گذشته در سینماهای گروه هنر و تجربه اکران و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان و منتقدان سینما مواجه شده بود، از اواسط تیرماه سال جاری وارد شبکه نمایش خانگی شد.

«پاسیو» اولین ساخته سینمایی مریم بحرالعلومی است که سیمرغ بهترین کارگردانی را از بخش جلوه‌گاه شرق سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از آن خود کرد.

در خلاصه داستان «پاسیو» آمده است: گاهی شهر با تمام بزرگی‌اش برای بعضی آدم‌ها همقواره‌ی یک پاسیو، کوچک می‌شود!

بهناز جعفری، محدثه حیرت، کریم امینی، یاسمن ترابی، حسین ملکی، بهروز قادری، سحر غمخوار، محمدرسول صفری، علی یعقوبی و بابک انصاری؛ با حضور پوریا پورسرخ و شقایق فراهانی در «پاسیو» ایفای نقش کرده‌اند.

پخش بین‌المللی این فیلم به عهده کمپانی الی ایمیج با مدیریت الهه نوبخت است.

کد خبر 399804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.