هرکس به شورای اصلاح‌طلب اعتقاد ندارد، حذف شود

نقل قول عضو شورای تهران، اعتراض فوتبالی شورای بوشهر، لغو جلسه شوراهای رشت و زنجان و دستگیری اعضای شورای شهرکرد مهمترین عناوین بسته خبری این هفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از انتقادهایی که رسانه‌های اصلاح‌طلب بارها در رابطه با آن به پیروز حناچی، شهردار تهران انتقاد کرده‌اند، انتصاب یا ابقای مدیرانی بوده که تمایلی به تفکر اصلاح طلبی ندارند یا به نحوی در ارتباط با مدیریت پیشین شهرداری هستند.

این‌بار اما؛ محمد سالاری عضو شورای شهر تهران به این موضوع واکنش نشان داده و گفت: مهم ترین شرط اجرایی شدن برنامه‌های اولویت محور شورای شهر در دو سال باقی مانده، همراهی، اعتقاد و باور تمامی مدیران شهرداری تهران و شهرداران مناطق به برنامه مصوب مدیریت شهری دوره پنجم است.

سالاری با بیان اینکه طی دو سال گذشته شاهد بودیم که برخی مدیران فعلی شهرداری تهران اساسا اعتقادی به اجرای برنامه های شورای پنجم ندارند، ادامه داد: متاسفانه هنوز در بین مدیران شهرداری و شهرداران مناطق افراد زیادی حضور دارند که باور و اعتقاد واقعی به برنامه های شورای اصلاح طلب و بطور کلی اولویت های مد نظر آنان ندارند و بعضا برای عدم تحقق برنامه های شورای پنجم مقاومت های زیادی می کنند، لذا به نظر بنده و تعدادی زیادی از اعضای شورای پنجم اگر شهردار تهران واقعا می خواهد این دوره مدیریت شهری دارای کارنامه قابل قبولی باشد که قطعا اینگونه است باید نسبت به تغییر مدیرانی که باور به برنامه شورای اصلاح طلب ندارند اقدام کند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد: یقینا برنامه های  شورا و شهرداری برای ۲ سال آتی، توسط مدیرانی محقق می شود که  به برنامه های شورای اصلاح طلب باور و اعتقاد داشته باشند اما متاسفانه هنوز شاهد حضور مدیرانی در سازمان هاو شرکت های شهرداری تهران و شهرداری های مناطق هستیم که نه تنها اصلاح طلب نیستند بلکه اساسا باوری به برنامه های اصلاحات نداشته و حتی تمایلی هم به موفقیت مدیریت شهری فعلی ندارند.

بوشهر؛ اعتراض دو عضو شورای شهر بوشهر به محرومیت داور لیگ برتری

در نشست هفته جاری شورای شهر بوشهر، مهرزاد آسایش عضو این شورا با اشاره به محرومیت محمدحسن زاهدی فر داور هم استانی بخاطر حواشی دیدار استقلال-سپاهان گفت: به عنوان هوادار تیم استقلال، چنین برخوردی را شایسته فردی که در مسیر پیشرفت است نمی دانم؛ وی چوب استان بوشهری بودنش را خورد، چون برای تیم شاهین هم در لیگ برتر توسط داوران اشتباهات تاثیرگذاری رخ داده، یا در بازی پارس جنوبی و استقلال صحنه پنالتی و یک گل این تیم به اشتباه نادیده گرفته شد، اما داور محروم نشد

وی ادامه داد: از طرفی بوشهر چندین داور دارد که در تست‌های پیش از فصل یا نیم فصل لیگ برتر موفق می‌شوند، ولی قضاوت مسابقات به آنها سپرده نمی‌شود که کمیته داوران فدراسیون باید در این اجحاف هم پاسخگو باشد

همچنین عبدالخالق برزگرزاده دیگر عضو شورا با انتقاد از محرومیت ۵ هفته‌ای برای زاهدی فر، خواستار پیگیری مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیات فوتبال برای کاهش این مدت شد

به گفته وی، کمیته داوران برخورد عادلانه‌ای با اشتباهات تاثیرگذار برای سایر تیم ها ندارد، طوری که شاهین بوشهر و پارس جنوبی بارها با اشتباهات داوری، نتیجه به ضرر شان شد، ولی تصمیمی علیه داوران صورت نگرفت

زاهدی‌فر، داور دیدار استقلال و سپاهان بود که به دلیل اشتباه محرز در داوری این مسابقه، پنج هفته از قضاوت در لیگ برتر محروم شده است.

شهرکرد؛ دستگیری ۳ عضو شورای شهر

شهردار شهرکرد به همراه سه تن از اعضاء شورای این شهر شامگاه شنبه هفته جاری با دستور دادستان دستگیر شدند.

در این خصوص عبدالرضا علیمحمدی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری از ورود مدعی العموم به تخلفات شهرداری شهرکرد خبر داد و اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق بیت‌المال و پس از وصول گزارش سازمان بازرسی از تخلفات عمده شهرداری شهرکرد در واگذاری اراضی شهرداری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه، موضوع به منظور بررسی به بازپرس ارجاع و با کارشناسی جدید مشخص شد، تخلف وسیع چند ده میلیارد تومانی در واگذاری اراضی شهرداری شهرکرد به بانک شهر صورت گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری در ادامه تصریح کرد: این تخلفات بابت پرداخت بدهی شهرداری شهرکرد به بانک شهر نسبت به تسهیلات اخذ شده در برج‌های دوقلو صورت گرفته است.

زنجان؛ چون دستور جلسه نداریم، جلسه کنسل!

آخرین جلسه علنی شورای شهر زنجان ۱۴ آبان‌ماه برگزار شده است، تاریخی که بیش از یک ماه از آن می‌گذرد و از آن تاریخ تاکنون جلسه رسمی و علنی این شورا برگزار نشده است.

البته در این بازه زمانی یک جلسه غیرعلنی برگزار شده است؛ جلسه غیرعلنی که اتفاقا بسیار پرحاشیه بوده و با واکنش‌هایی هم مواجه شده؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که در این جلسه بحث تحقیق و تفحص از چند سازمان شهرداری، بحث نیروهای جدید جذب شده به شهرداری و همچنین مسائل پیرامونی در ارتباط با مرخصی و ماموریت‌های شهردار و عدم حضور وی در زنجان در روزهای پایانی هفته بررسی شده است.

پس از این جلسه طبق برنامه‌ریزی قرار بود که پس از چند هفته ۱۲ آذرماه جلسه رسمی و علنی با حضور رسانه‌ها، پیرامون موارد اخیر شورا و شهرداری برگزار شود اما در ساعات آخر این جلسه لغو شده است.

حمید حمیدی رئیس شورای شهر درباره دلیل لغو این جلسه گفت: این جلسه در ابتدا قرار بود، علنی باشد، اما چون دستور کار خاصی نداشتیم کنسل شد.

رشت؛ این هفته هم جلسه تشکیل نشد

جلسه این هفته شورای شهر رشت برای دومین هفته متوالی به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا برگزار نشد.

در این جلسه اسماعیل حاجی پور، رضا رسولی، فاطمه شیرزاد، محمدحسن علیپور و فرهام زاهد حاضر بودند و شش عضو دیگر اعضا حاضر نشدند.

رئیس شورای شهر رشت در این رابطه گفت: بر اساس وعده ای که پیش از این دادم، مبنی بر این که بعد از نیم ساعت از زمان اعلام شده، اگر تعداد اعضا به حد نصاب نرسید، جلسه را برگزار نمی کنیم، این تصمیم پابرجاست.

اسماعیل حاجی‌پور افزود: سیدامیرحسین علوی عدم حضور خود را اعلام کرد و حجت جذب دیگر عضو شورا بیمار است و از بقیه اعضا خبری ندارم.

وی خاطرنشان کرد: در سایت شورا غایبان و حاضران هر جلسه را اعلام می کنیم، درست نیست برای برگزاری جلسه یک ساعت و یا بیشتر منتظر اعضا باشیم، ما اعضای شورا باید به رای مردم احترام بگذاریم.

هفته گذشته نیز جلسه شورای شهر رشت به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا برگزار نشد.

رودهن؛ جایگزینی یکی دیگر از اعصای شورا

دو ماه قبل یکی دیگر از اعضای شورای شهر رودهن به جرم دریافت رشوه و دیگر اتهامات در پرونده ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهر، بازداشت شد تا محمود همتی نفر دوم علی البدل شورای شهر رودهن پس از دو ماه و با حکم فرماندار شهرستان دماوند، به عضویت شورای اسلامی شهر رودهن در آید.

همتی تا تعیین تکلیف نهایی این بازداشت، مجاز است در جلسات شورای شهر رودهن شرکت کند.

کوتاه از شورا:

اعضای شورای شهر شیراز با طرح پیشنهادی شهرداری در خصوص بازنگری طرح ساماندهی باغ‌های قصردشت شیراز شامل آسیب‌شناسی، اهداف کلان و خرد، مسائل استراتژیک و راهبردهای کلان و خرد و سیاست‌ها موافقت کردند.

پروانه مافی، نماینده مردم تهران، ‌ری، ‌ اسلامشهر و شمیرانات در مجلس: با تلاشی که در مجلس انجام شد، ‌توانستیم قانون شورایاری را به‌عنوان یاوران شوراها پیگیری کنیم و بزودی در صحن مجلس مطرح می‌شود.

محمدباقر بهشتی عضو شورای شهر تبریز: سازمان فناوری اطلاعات شهرداری باید هدایتگر کلیه سازمان‌ها بوده و کارکنان و مدیران آن تاپ باشد؛ این سازمان باید با فیسبوک و گوگل توان رقابتی داشته باشد.

حمید بادامی‌نجات، نائب رئیس شورای شهر همدان: برای نخستین‌بار در کشور با هدف شفاف‌سازی، سامانه مصوبات شورا راه‌اندازی می‌شود تا در دسترس عموم مردم قرار گیرد؛ این سامانه با نرم افزار بومی و در سه مرحله با همکاری سازمان فناوری شهرداری همدان طراحی شده و به زودی راه اندازی می‌شود.

رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌ برخوردار شورای شهر مشهد: اولین اقدام در بازآفرینی به منظور تصمیم‌گیری صحیح، داشتن اطلاعات کامل و دقیق از وضعیت موجود است با این حال  شهرداری طی سال‌های گذشته نتوانسته اطلاعات مناسب و قابل استناد در این خصوص تهیه کند

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران: ما زمانی که دوستانمان در حمل و نقل آمارهایی از کاهش آلودگی هوا ارائه می‌کردند به آنها گفتیم که باید در انتظار فصل پاییز ماند و آن زمان مشخص می‌شود که یک طرح موفق بوده یا خیر و در واقع باید به این موضوع اشاره کرد که یک طرح به تنهایی نمی‌تواند مشکل آلودگی را برطرف کند.

محمدجعفر فلسفی، عضو شورای شهر اهواز: لازم است برای کارشناسان شهرداری که کار نظارت بر فضاها و پروژه‌های عمومی را انجام می‌دهند، کارگاه‌های آموزشی درخصوص مناسب‌سازی برای معلولان برگزار شود تا آن به وظایف خود درست عمل کنند؛ باید در صورتی که در این زمینه کم‌کاری صورت بگیرد برای آن در قانون، فعل مجرمانه در نظر گرفته شده و برخورد قضایی با این مسئله انجام شود.

مرتضی الویری، عضو شورای شهر تهران:
شهرداری نزدیک به ۹ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است و در کنار آن نیز اشخاصی به عنوان طلبکار مراجعه می‌کنند که به شهرداری تعمیم داده، اما پول آن را دریافت نکردند که با کنار هم قرار دادن اعداد و ارقام بالای ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری تهران است که سالی ۷ هزار میلیارد تومان به آن اضافه می‌شود.

کامران گردان، رئیس شورای شهر همدان: با توجه به اینکه تا سال ۹۶، ۴۵ دستگاه اتوبوس خریداری و ۳۰ دستگاه نیز بازسازی شد؛ در مجموع در سال ۹۶، ۲۱۰ دستگاه اتوبوس عمومی در سطح شهر خدمات‌دهی داشتند اما در حال حاضر این آمار به ۱۷۵ دستگاه کاهش یافته است؛ مدیریت‌‎شهری باید نسبت به خودروهای اتوبوس‌ که امکان بازسازی دارند، اقدامات لازم را انجام دهد و در حال حاضر بر اساس نیاز شهروندان همدانی، فعال بودن ۲۵۰ خودرو اتوبوس‌های درون‌شهری ضروری است.

کد خبر 399798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.