گزیده خطبه‌های نماز جمعه شهرستانها

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با حضور گسترده مردم و مسئولین در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ائمه جمعه شهرستان‌های استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مهم‌ترین مسائل داخلی و رویدادهای منطقه و جهان اشاره کردند که در زیر گزیده‌ آن‌ها را می‌خوانید:

دنیاطلبی کاندیدهای انتخاباتی نباید مانع آرامش کشور بشود

حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز جمعه تیران با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات هستیم، اظهارکرد: دنیا طلبی بعضی از کاندیدهای انتخاباتی نباید مانع آرامش کشور بشود و با وعده‌های دروغین خود آرامش عمومی را به هم نریزند.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران  افراد باید خدمت‌گذار به ملت باشند نه اینکه نیازهای خود بر طرف کنند و این موضوع موجب آسیب برای کشور و دل خوشی دشمنان بشود.

امام جمعه تیران و کرون ادامه داد: ولایت فقیه رکن اساسی و اصلی در کشور است و همه پیرو این شخصیت بزرگ هستند و در عراق که برخی مردم از مسیر واقعی دور شده اند و به سمت افرادی جاه طلب رفته اند که اوضاع کشورشان به هم ریخته شده است.

وی به فرا رسیدن روز دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشگاه باید به معنای واقعی پایگاه انسان‌سازی باشد و نباید از مسیر واقعی خود دور شود و البته نیاز به اجرای ماموریت های واقعی آن ها در امر انسان سازی می باشد.

حجت الاسلام رشیدیان ادامه داد: تنوع تفکر در دانشگاه‌ها نباید باعث انحراف جوانان بشود که تقوا و آگاهی قادر به جلوگیری از این تغییرات است.

مردم خواستار اجرای عدالت هستند

حجت الاسلام اصغر رضوانی، در خطبه های نماز جمعه دهاقان، اظهار کرد: همه مردم خواستار اجرای عدالت از سوی قوه قضائیه هستند وباید توجه ویژه به این خواسته شود.

وی با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به استان اصفهان و حضور معاونان در شهرستان ها، گفت: همانطور که حضرت امام علی(ع) می فرمایند: "عدالت را می توان توصیف کرد، اما اجرای آن مشکل است" امروزه می بینیم درباره توصیف عدالت، کتاب ها، مقالات، نشریه ها و...نوشته شده اما در اجرای آن مشکلاتی هست که باید به آنها توجه شود.

امام جمعه دهاقان، غفلت مسئولان را بدترین نوع دشمنی بااسلام عنوان کرد وافزود:حضرت امام علی(ع) فرموده اند: "ازنشانه های دولت اسلامی این است که نسبت به مسائل پیرامون خودآگاه باشد"پس مسئولان نباید بگونه ای رفتار وبرنامه ریزی کنند که این مسائل به انحرافات کشیده شود.

حجت الاسلام رضوانی، با تاکید بر لزوم حراست از عدالت، گفت:اگر درجامعه ظلم وتبعیض طبقاتی پیدا و فاصله ای بین مردم و مسئولان ایجاد شود، جامعه از بین می رود و مردم از نظام فاصله می گیرند.

وی، تصریح کرد: مااز قوه قضائیه به طور جد می خواهیم همانطور که برای این نظام اسلامی وانقلاب عزیز سرمایه گذاری هایی شده و خون شهدا ریخته، نباید گذاشته شود که عده ای زالو صفت به جان انقلاب بیفتند و کیسه های خود را پرکنند، باید با آنها برخورد جدی شود.

خطیب نماز جمعه دهاقان با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو و حادثه ای که اخیرا در دانشگاه علم وصنعت توسط جاسوسان آمریکا و اسرائیل به وقوع پیوست تا با آتش زدن شیلنگ گاز بتوانند دانشجویان را به کام آتش بکشانند وحادثه سال۱۳۳۲ شمسی بار دیگر تکرار شود، افزود: این توطئه با ورود بجا و بهنگام وزارت اطلاعات خنثی شد اما باید مراقب توطئه های دشمنان باشیم.

وی افزود: دشمنی استکبار با کشور ما پایانی ندارد و هربار توطئه ای برای براندازی نظام دارند، اما به امید خدا تیر آنها به سنگ خواهد خورد و هرگز دراین راه موفق نمی شوند.

نمایندگی مجلس لیاقت افراد دارای بصیرت و توانایی فکری است

حجت الاسلام محمدتقی کرامتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان، اظهار کرد: امام حسن عسگری (ع) جامعه اسلامی را با یک مفهوم جدید به نام عصرغیبت آشنا می‌کرد تا از لحاظ مبانی دینی جامعه دچار مشکل نشود.

امام جمعه گلپایگان گفت: وقتی امام در جامعه باشد با موقعی که در غیبت به سر می‌برد جامعه از هر لحاظی متفاوت است بنابراین باید سکانداری جامعه برعهده فردی آگاه و بصیر قرار بگیرد تا مسائل سیاسی روز را به شکلی حل و فصل و مردم را نسبت به فتنه‌ها آگاه سازد.

حجت الاسلام کرامتی با تسلیت وفات حضرت معصومه(ع)، گفت: بارگاه مومنین حرم حضرت معصومه(س) است و ثواب زیارت ایشان بهشت را به همراه دارد، ائمه معصومین(ع) به دلیل دارا بودن فضائل دینی و اخلاقی به درجه عصمت و شفاعت رسیدند.

حجت الاسلام کرامتی با اشاره به سالروز رحلت آیت الله گلپایگانی و این که از مراجع بزرگ دینی بودند، گفت: آیت الله گلپایگانی با آن همه عظمتی که داشتند خود را از بازوان صدیق امام می‌دانستند و در دوران شکل گیری انقلاب منزل ایشان پناهگاه انقلابیون بود.

 وی با اشاره به ۱۶ آذر ماه روز دانشجو، افزود: این روز یادآور ایستادگی دانشجویان در مقابل سخنان رئیس جمهور آمریکا و شهادت جمعی از دانشجویان است.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به ثبت نام کاندیداها، گفت: اگر کسی مدیریت خوبی برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی دارد ثبت نام کند، انقلاب فرصت تلکیف را برای افرادی که احساس تکلیف می‎‌کنند فراهم کرد ولیکن کار اجرایی مهم و سخت است.

حجت الاسلام کرامتی افزود: نمایندگی مجلس تخصص و تعهد و توانایی فکری و هوشیاری و بصیرت و دشمن شناسی و روحیه مردم داری لازم دارد تا بتواند این مسؤولیت را برعهده بگیرند.

وی تأکید کرد: اگر ثبت نام شدگان تشخیص دادند که فرد دیگری بهتر می‌تواند مشکلات را پیگیر شود به نفع وی کنار برود تا مردم با آرمش بیشتر و دقت بهتری انتخاب کنند، ضرورت ندارد بی مهاوا ثبت نام صورت گیرد.

مستکبران پیشرفت جهان اسلام  هراس دارند

حجت الاسلام مسعود سرافراز امام جمعه فولادشهر در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: در فرمانداری شهرستان لنجان و بخشداری فولادشهر هیئت ها اجرایی بر اساس زمانبندی انتخابات مشخص شده اند و ضمن تشکر از زحمات این عزیزان، باید گفت بر اساس گزارشاتی که به دستمان رسیده جای یک سوال و گله وجود دارد که چرا از بین جمعیت ۱۲۰ هزار نفری بخش فولادشهر حتی یک نفر نیز در جمع ۳۰ نفری که از سوی فرمانداری جهت تشکیل هیئت اجرایی شهرستان انتخاب شده بودند، دعوت نشده است؟

وی ادامه داد: از فرماندار محترم می خواهیم پاسخ این سوال را جهت تنویر افکار عمومی و برطرف شدن شائبه بی عدالتی، بی تدبیری و نادیده گرفتن حق قانونی مردم بخش فولادشهر بیان کنند، ضمن اینکه حق اعتراض قانونی به مراجع نظارتی و ذیصلاح در این خصوص وجود دارد.

سرافراز در ادامه با اشاره به روز جهانی حقوق بشر گفت: نامگذاری روز جهانی حقوق بشر براساس اندیشه ای که برای مبارزه با ظلم، ستم و بی عدالتی به وجود آمده بود مطرح شد اما دوگانگی و تضاد عملکرد غرب در برابر کشورهای مختلف خصوصا جمهوری اسلامی ایران باعث بدبینی ملت های جهان نسبت به سردمداران غربی و بی اعتمادی و انزجار ملت ها نسبت به آمریکا و استکبار جهانی شده است.

وی گفت: سازمان حقوق بشر بجای دفاع از حقوق مظلومان جهان نگهبان منافع جنایتکاران و مدافع ستمکاری استکبار جهانی و ایادی آنها شده است به گونه ای که مدعیان حقوق بشر؛ بزرگترین پایمال‏ کنندگان حقوق بشر شناخته می شوند.

امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: اگر یک آمریکایی در گوشه‌ای از جهان کشته شود، گویی جهان به آخر رسیده است ولی اگر هزاران مسلمان هم به خاک خون کشیده شوند از رسانه‌های آنها صدایی در نمی آید که جای تعجب دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم دائماً جمهوری اسلامی را متهم به نقض حقوق بشر می کنند در حالی که هیچ سازمان و حکومتی به اندازه اسلام، ملاحظه حقوق بشر را نکرده است و باید گفت این جنجال آفرینی ها تنها برای این است که مستکبران جهان، از اسلام و نفوذ آن در قلب مردم جهان در هراس هستند.

نقش رهبری برای مدیریت کشور در خنثی‌سازی آشوب‌ اهمیت دارد

حجت الاسلام حسن اسکندری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بویین میاندشت با بیان اینکه پرداخت زکات نزول رحمت الهی را همراه دارد، اظهار کرد: حق و حقیقت در عین شفافیت درک آن دارای پیچیدگی است دیده می‌شود که بعضی به عظمت ولایت فقیه پی نمی‌برند که نیاز است در انتخاب مسیر دقت عمل داشته باشند.

امام جمعه بویین میاندشت گفت: با اعلام قیمت بنزین و سهیمه بندی آن آشوبگران از موقعیت اعتراض مردمی سوءاستفاده کردند و دست به اغتشاش زدند که هوشیاری رهبری و راهپیمایی مردم آشوب و اغتشاش آشوبگران را خنثی کرد.

حجت الاسلام حسن اسکندری افزود: تأکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری عظمت و بزرگی در نگاه سیاسیون دارد و اینجاست که  نقش رهبری برای مدیریت کشور در خنثی سازی آشوب‌های داخلی اهمیت دارد و با تیزبینی و هوشیاری رهبری مردم آگاه می‌شوند.

وی با تبریک ۱۶ آذرماه روز دانشجو، گفت: بالاترین شاخصه یک دانشجو داشتن بصیرت است که موجب می‌شود که در سخت‌ترین میدان‌های فتنه با دقت عمل کند.

امام جمعه بویین میاندشت گفت: بصیرت فرد در میدان فتنه سنجیده می‌شود. دانشجوی ایرانی ولایتمدار و دارای بصیرت است.

وی با تسلیت رحلت حضرت معصومه(س)، گفت: مأمن مومنین حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در قم است و ازعظمت بزرگی برخوردار است که  تمام برکات فقهی به برکت بارگاه ملکوتی ایشان است.

کد خبر 399786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.