بدعت‌گذاری به دین لطمه می‌زند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بدعت‌گذاری به دین لطمه می زند، گفت: رئیس جمهور در یک سخنرانی گفتند که پیامبر اسلام با کفاری که عهد شکنی کردند دوباره پیمان بستند؛ این حرف بسیار دروغ است یا اینکه تاریخ را نخواندند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد در خطبه های نماز جمعه امروز - پانزدهم آذرماه- اظهار کرد: امام حسن عسگری (ع) در حدیثی فرمودند: "هیچ کسی عمل به حق و کار درست را ترک نکرد مگر اینکه ذلیل شد و هیچ کسی به حق عمل نکرد مگر اینکه اگر ذلیل هم بود عزیز شد."

امام جمعه اصفهان ادامه داد: این روایت به ما نشان می دهد که گفتار و اعمال درست، انسان را عزیز و ترک عمل نیک، انسان را ذلیل می کند.

وی با بیان اینکه بی دینی نعمت را از بین می برد، افزود: یکی از مسائلی که نعمت معنوی و مادی را از انسان می گیرد شکرگزاری نکردن و نافرمانی کردن از دستورات خدا است.

طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه انفاق نکردن، گناهی است که نعمت مادی را از انسان می گیرد، گفت: انفاق و کمک کردن به اطرافیان و نیازمندان مال را زیاد می کند و مانند بذری است که سبز می شود و هفت خوشه خواهد داد و هر خوشه صد دانه دارد.

وی با اشاره به واقعه تبعید امام رضا (ع) به ایران و اذیت و آزار امامزادگان به دست بنی عباس، اظهار کرد: امامزاده ها وقتی متوجه روزنه امیدی در ایران شدند به این کشور اسلامی آمدند؛ بقعه خیلی ها در بیابان ها است برخی از امامزاده ها سند دارند و برخی ندارند اما احتمال این است که ذریه پیامبر آنجا باشد بنابراین زیارت خانه ها هرچه باشد نعمت است و در این مکان ها مانند مساجد نماز می خوانیم.

امام جمعه اصفهان همچنین با اشاره به فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو، یادآور شد: چنین روزی در سال ۱۳۳۲ پس از کودتا و بازگرداندن شاه، یکی از معاونان رئیس جمهور آمریکا به ایران آمده بود و برای بازدید به دانشگاه تهران رفت، دانشجوها علیه او و استکبار شعار دادند و در آنجا سه نفر از دانشجویان به دست مزدوران شاه به شهادت رسیدند؛ از آن سال این روز گرامی داشته می شود.

طباطبایی نژاد اظهار کرد: دانشجوی ما روحیه استکبار ستیزی و ایستادن در برابر استکبار و دشمنان را دارد؛ ما چنین دانشجویی را قبول داریم.

وی با اشاره به سالگرد شهادت احمد کشوری در ایام جنگ و همچنین شهادت آیت الله دستغیب به دست منافقین، گفت: شهادت آیت الله دستغیب ننگی بر پیشانی دشمنان اسلام است؛ از خداوند برای همه شهدا طلب مغفرت داریم.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بدعت گذاری به دین لطمه می زند، اظهار کرد: بدعت یعنی موضوعی را به پیغمبر نسبت می دهیم اما حقیقت ندارد؛ جناب رئیس جمهور در سفر یزد و کرمانشاه در یک سخنرانی گفتند که پیامبر اسلام با کفاری که عهدشکنی کردند دوباره پیمان بستند؛ این حرف بسیار دروغ است یا اینکه تاریخ را نخواندند.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: پیامبر اسلام با هیچ کسی عهدی نبست که بشکند. پیامبر با کفار و قبایل یهود تفاهم نامه نوشت که تمام به نفع اسلام بود.

وی ادامه داد: در آن پیمان نامه پیامبر نوشت که به شرطی با شما کاری نداریم که با دشمنان ما همراهی نکرده و جاسوسی نکنید، به مسلمان توهین نکنید؛ یهودیان نیز این کار را نمی کردند، پیامبر از آنها برای ماندن در مدینه جزیه می گرفتند.

طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه یهودیان پس از جنگ بدر و شکست سنگین قریش، عهد خود را شکستند و کم کم شروع به جاسوسی از مسلمان کردند، گفت: پیامبر قبایل یهود را پس از این عهدشکنی تبعید کردند.

وی با اشاره به ماجرای صلح حدیبیه و فتح مکه گفت: پیامبر هرگز با کفار دومرتبه پیمان نبستند اما ایشان با کفار کاری نداشتند زیرا دین اسلام اینگونه نیست؛ دین، زوری نیست برخلاف نظر برخی ها که آن را به اسلام نسبت می دهند. 

طباطبایی نژاد با بیان اینکه کسی که در دین بدعت گذاری می کند باید به اشتباه خود اذعان کند، افزود: خداوند توفیق فهم دین را نیز به ما عنایت کند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سفر دو روزه آیت الله رئیس قوه قضاییه به اصفهان، خاطرنشان کرد: سفر رئیس دستگاه قضا بسیار با برکت بود و کارهای خوبی انجام شد؛ نمایندگان ایشان در ۳۱ نقطه استان برای بررسی مشکلات قضایی حضور یافتند و اعتبار مناسبی نیز برای اصلاح اماکن قضایی در نظر گرفتند.

وی افزود: در جلسات با کشاورزان، صنعتگران، قضات و روحانیون صحبتهای خوبی شد و سفر رئیس دستگاه قضا به اصفهان بسیار پر برکت بود.

کد خبر 399785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.