پایان انتظار ۳ ساله برای اعلام نتایج مطالعات زیست محیطی اصفهان

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان گفت: نتایج مطالعات زیست محیطی اصفهان پس از آنالیز نهایی به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

به‌ گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به اینکه سرانجام نتایج دو مطالعه زیست محیطی شهر اصفهان اعلام شد، اظهار کرد: حدود سه سال قبل شهرداری اصفهان اقدام به انعقاد قرارداد انجام دو مطالعه به‌صورت جداگانه با دانشگاه اصفهان با هدف تعیین سیاهه انتشار آلاینده‌های گازی و با دانشگاه صنعتی اصفهان با هدف تعیین سهم منابع مختلف از ذرات معلق در کلانشهر اصفهان نموده است. 

وی افزود: متاسفانه این مطالعات به دلیل موانع مدیریتی و عدم تامین اعتبارات دچار وقفه طولانی مدتی شده بودند که پس از استقلال کمیسیون محیط زیست در کنار امور اجتماعی، جلسات و پیگیری‌های ویژه‌ای با مجریان و عوامل مرتبط در شهرداری و دو دانشگاه طرف قرارداد ترتیب داده شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان تصریح کرد: ضمن تامین اعتبار و رفع برخی موانع، سرانجام دو روز پیش در جلسه کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر، با حضور مدیران کل بحران، محیط زیست و استاندارد، نمایندگان دستگاههای مرتبط استان و مدیران شهری، نتایج هردو مطالعه توسط مجریان ارائه شد.

وی با بیان اینکه این نتایج پس از آنالیز نهایی به اطلاع شهروندان خواهد رسید، اضافه کرد: نکته حائز اهمیت این است که از این به بعد مجموعه مدیریت در اصفهان اعم از شهری و استانی هیچ بهانه‌ای برای برنامه ریزی نداشتن صحیح در جهت کاهش آلودگی هوا و رفع خطرات ناشی از ذرات معلق از سلامت مردم اصفهان ندارد.

کد خبر 399782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.