توضیح روسیه درباره تعلیق مشارکت در "طرح فردو"

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو از مشارکت در طرح تغییرکاربری تاسیسات هسته‌ای فردو صرف‌نظر نکرده، بلکه در حال بررسی تاثیر اقدامات محدودکننده آمریکا بر آن است.

به گزارش ایمنا، به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که این کشور از تحقق طرح تغییر کاربری تاسیسات هسته‌ای فردو در ایران صرف‌نظر نکرده، بلکه در حال تجزیه و تحلیل تاثیر اقدامات آمریکا بر این طرح است.ریابکوف روز پنج شنبه توضیح داد: «این طرح به حالت تعلیق درآمده، ولی متوقف نشده است. ما همواره گفته‌ایم و بار دیگر می‌گوییم که باید وضعیت کنونی با توجه به اظهارات طرف آمریکایی در این باره که از تاریخ ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر ماه) مستثنی بودن روسیه در طرح‌های مربوط به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حذف خواهد شد و این همکاری تحت اقدامات محدودکننده غیر قانونی قرار خواهد گرفت، مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار بگیرد. به همین دلیل ما نیازمند به زمان هستیم تا امکان این مسئله و وضعیت موجود و همچنین تاثیر عواقب منفی چنین اقدامی از سوی آمریکا را بررسی کنیم. ولی از ادامه مشارکت در این طرح خودداری نکرده‌ایم و این مسئله را در نشست روز جمعه در وین اعلام خواهیم کرد.»

وی همچنین در رابطه با نشست کمیسیون مربوط به تحقق برجام در وین که قرار است امروز،جمعه ششم دسامبر ( ۱۵ آذر ماه) برگزار شود، یادآور شد که مشکلات پیرامون توافق هسته‌ای با ایران در حال افزایش بوده و وضعیت کنونی پیرامون برجام ممکن است به وضعیت غیرقابل بازگشتی برسد.

کد خبر 399773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.