ورود نهادهای نظارتی برای تسریع در فرآیند مناسب سازی شهرها

کارشناس امور شهری و گردشگری با بیان اینکه قوانین لازم برای پیشبرد مناسب سازی شهری و اماکن گردشگری وجود دارد، گفت: با توجه به قوانین موجود باید نهادهای نظارتی به موضوع ورود کرده و کم کاری‌های بعضی از ارگان‌ها و پیمانکاران پروژه های شهری را پیگیری کنند.

محمدمهدی شرافت در گفت وگو با خبرگزاری ایمنا با بیان اینکه تقریبا ۱۰درصد از جامعه ایران به دلایل گوناگون دچار محدودیت‌های حرکتی هستند، اظهار کرد: جانبازان و معلولان از اقشاری هستند که در بحث مناسب سازی مورد غفلت واقع شده‌اند و نتوانسته‌ایم خدمات خوبی به آنها ارایه کنیم.

وی با بیان اینکه سالمندان نیز جزو افرادی هستند که باید در جامعه به آنها توجه ویژه‌ای شود، ادامه داد: مدیران شهری از امروز باید برای سالمندان برنامه ریزی کنند چراکه مناسب سازی معابر برای این قشر نیز در اولویت قرار دارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مناسب سازی فرایند هزینه بری نیست، خاطرنشان کرد: با وجود تصویب قوانینی مرتبط با مناسب سازی متاسفانه ساختمان‌هایی که بعد از آن احداث شده دچار کمبودهایی است که نشان می‌دهد در این‌باره جدی عمل نکرده‌ایم.

وی افزود: اگر در حوزه شهری به وظایف خود عمل کرده بودیم امروز ساختمان‌های اداری از نظر مناسب سازی وضعیت خوبی داشت.

شرافت با بیان اینکه گردشگری در دسترس و فضای شهری مناسب سازی شده نیازمند عزم جدی متولیان امر است، عنوان کرد: شورای شهر به عنوان نهادی نظارتی در شهر باید به نحوه اجرای امور و پروژه‌های شهرداری ورود کرده و با رصد مشکلات به رفع آن بپردازد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره گردشگری معلولان تصریح کرد: چنین برنامه‌هایی می‌تواند برای جلب توجه بیشتر به حوزه مناسب سازی بسیار موثر باشد البته برگزاری اینگونه جشنواره‌ها باید ادامه دار باشد.

این کارشناس حوزه شهری قرار گرفتن جشنواره گردشگری معلولان در تقویم ملی و جهانی حوزه گردشگری را مهم ارزیابی کرد و گفت: می‌توان با برنامه ریزی صحیح و تداوم و بهبود اجرای برگزاری این جشنواره در سال‌های آینده شهر یزد را مقصد گردشگری معلولان قرار داد.

وی یکی از راهکارهای سرعت بخشیدن به مبحث مناسب سازی شهری را ورود نهادهای نظارتی دانست و افزود: با توجه به قوانین موجود نهادهای نظارتی می‌بایست به موضوع ورود کرده و کم کاری‌های برخی از ارگان‌ها و مدیریت نداشتن پیمانکاران در پروژه‌ها شهری را پیگیری کنند.

شرافت راهکار دیگر تسریع در مناسب سازی را نظارت بهینه سازمان نظام مهندسی عنوان کرد و افزود: مسئولان حوزه شهری باید به این تفکر برسند که اقدامات آنها برای مناسب سازی یک وظیفه قانونی است.

کد خبر 399769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.