بازدید رئیسی از سایت هسته‌ای UCF اصفهان

آیت الله رئیسی در سفر استانی خود به اصفهان، از مجموعه هسته‌ای UCF بازدید و برای فعالان و دانشمندان این حوزه آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از قوه قضاییه، آیت الله رییسی در سفر استانی خود به اصفهان از مجموعه هسته‌ای UCF بازدید کرد. در این بازدید که علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز حضور داشت، رئیس قوه قضاییه از خطوط فرآیندی و تولیدی سایت UCF بازدید کرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به کاربرد فراوان دانش هسته‌ای در حوزه‌های مختلف اعم از صنعت، کشاورزی، پزشکی و.. تاکید کرد: گام‌های بزرگی تا امروز در این صنعت بدست دانشمندان کشور برداشته شده است و ان‌شاءالله این دانش همواره ارتقا خواهد یافت و به قله مد نظر خواهد رسید.

وی بازدید از صنعت پیشرو و بومی‌شده هسته‌ای در استان صنعتی اصفهان را فرصتی مغتنم برشمرد و برای فعالان و دانشمندان این حوزه آرزوی موفقیت کرد.

رئیس قوه قضاییه در پایان از تلاش‌های دانشمندان و کارکنان سازمان انرژی هسته‌ای تقدیر کرد یاد شهدای هسته‌ای را گرامی داشت؛ بنابراین گزارش، کارخانه فرآوری اورانیوم اصفهان موسوم به UCF ((Uranium Conversion Facility) یکی از تأسیسات محوری تولید سوخت است که فرایند تبدیل کیک زرد به هگزافلوراید اورانیوم (UF6) در آنجا صورت می‌گیرد UF6 با انتقال به تأسیسات هسته‌ای نطنز با عمل سانتریفیوژ، غنی می‌شود.

کد خبر 399767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.