بازیکنان خارجی ذوب‌آهن مانند کبریت بی‌خطر هستند

یک کارشناس فوتبال گفت: ذوب آهن در سه هفته اخیر از سیستم ۲-۵-۳ استفاده کرد اما در این بازی به خاطر اینکه پرسپولیس برای پیروزی آمده بود و از کناره های راست خوب نفوذ می کرد کار ساز نبود.

حمیدرضا بابائی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه بازی ذوب آهن و پرسپولیس اظهار کرد: بازی بسیار حساسی را شاهد بودیم. پرسپولیس به دلیل اینکه در چند هفته اخیر نتایج خوبی کسب نکرده بود، از سوی هواداران و مدیریت باشگاه تحت فشار قرار داشت، اما ذوب آهن در دوبازی اخیر با تغییر تاکتیک و تقویت کادر فنی نتایج خوبی کسب کرده بود.

وی ادامه داد: هر دوتیم برای پیروزی وارد زمین شدند ولی پرسپولیس بیشتر مشتاق برد بود. کادر فنی ذوب آهن را نمی توان قضاوت کرد زیرا شاهد تمرینات این تیم نبودیم، بازیکنان خارجی ذو ب آهن در حد لیگ برتر نیستند و برای مدافعان حریف مانند کبریت بی خطر می مانند.

 کارشناس فوتبال با بیان اینکه کادر داوری خوب بود، تصریح کرد: داوران جوان و در عین حال باتجربه برای این بازی در نظر گرفته شده بود که مشکلی نداشتند. فکر می کنم هر دوتیم از داوری راضی بودند و بعید می دانم ذوب آهن بخواهد فکر کند از داوری ضربه خورده است.

بابائی در خصوص ضعف ذوب آهن، خاطر نشان کرد: ضعف تیم ها به دسته های مختلفی تقسیم می شود که ذوب آهن از یک تمام کننده خوب رنج می برد. این تیم سال های گذشته بهترین دروازبان های لیگ را داشت ولی امسال نوسانات بسیاری را در دروازه پشت سر گذاشته است، نمی شود از معراج اسماعیلی گله مند بود زیرا گلر جوان و ملی پوشی است که در دوبازی قبل عملکرد خوبی داشت و او باید گل بخورد تا تجربه کسب کند، درحال حاضر ذوب آهن به دروازبانی احتیاج دارد که بتواند در صحنه هایی که امکان دریافت گل بیشتر است کمک تیم کند.

وی افزود: تعداد حمله کنندگان ذوب آهن در دفاع حریف کم است برای همین برای گلزنی به مشکل برمی‌خورند.

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه  استفاده از سیستم ۲-۵-۳ برای بازی مقابل پرسپولیس فکر خوبی نبود، گفت: ذوب آهن در سه هفته اخیر از سیستم ۲-۵-۳ استفاده کرد اما در این بازی به خاطر اینکه پرسپولیس برای پیروزی آمده بود و از کناره های راست خوب نفوذ می کرد کار ساز نبود. ذوب آهن باید از تاکتیکی استفاده می کرد که بازی را ببندد اما از همان عمقی که ضعف دارد یک پنالتی داد و دو گل دریافت کرد.

بابائی در رابطه با تغییر سیستم، اظهار کرد: تغییر تاکتیک و سیستم به بازیکنان بستگی دارد، باید سبک بازی بازیکن برای مربی پر محتوا و قابل اجرا باشد. سرمربی هرچقدر خوب و قوی باشد زمانی که بازیکنان دستورات آن را انجام ندهند تاثیری نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه منصوریان شرایط فصل پیش امید نمازی را  دارد، تصریح کرد: فصل گذشته ذوب آهن آخر جدول بود که بعد از نتیجه نگرفتن امید نمازی را اخراج کردند و منصوریان آمد که تیم را قهرمان نیم فصل دوم کرد. تغییر مربی شاید یک شوک خوب به تیم وارد کند و اثر مثبت داشته باشد اما اگر ساختار بازیکنان و پتانسیل باشگاه در حدی نباشد که با تغییر مربی باعث ایجاد تغییر شود این کار تنها ضرر ما برای باشگاه است که ذوب آهن هم از این قضیه جدا نیست.

کارشناس فوتبال اضافه کرد: طبق آن چیزی که از خبرگزاری ها شنیدم قبل از سه بازی گذشته باشگاه جلساتی با منصوریان داشته که قرار گذاشتند از پنج بازی مقداری اگر مقداری امتیاز که دقیق آن را نمی دانم کسب کند در تیم می ماند اما اگر نتواند این کار را انجام دهد مدیریت باشگاه برای او تصمیم خواهد گرفت.

بابائی در خصوص اینکه ذوب آهن برای بهتر شدن باید چه کاری انجام دهد، خاطر نشان کرد: با تغییر مدیر عامل شوک خوبی به باشگاه وارد شد. محمدی از نظر مالی و سخت افزاری به باشگاه کمک کرد. ذوب آهن برای بهتر شدن باید بازیکنانی را جذب کند که بتوانند دراین تیم تغییر ایجاد کنند، در حال حاضر جذب بازیکن جوان در نیم فصل به درد ذوب آهن نمی خورد. امیدواریم خلعتبری از لحاظ بدنی به آمادگی لازم برسد تا در بازی های آینده از دقیقه نخست برای ذوب آهن به میدان برود.

کد خبر 399761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.