صحبت‌ها درباره سرلیستی اصلاح‌طلبان گمانه‌زنی است

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: حضور زنان می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات کشور و مناقشاتی که در کشور ما وجود دارد را مرتفع کند به خصوص در نهاد قانونگذاری کشور، زنان حداقل در مجلس دهم ثابت کردند که می‌توانند صدای مردم باشند حتی با اینکه تعدادشان در مقایسه با کل عدد مجلس کمتر بود.

به گزارش ایمنا، آذر منصوری صحبت‌های مطرح شده درباره سرلیستی اصلاح‌طلبان را گمانه‌زنی تلقی کرد و گفت: درباره اینکه اصلاح‌طلبان با چه لیستی یا چگونه در انتخابات شرکت ‌می‌کنند و همچنین چه افرادی ممکن است، سرلیست اصلاح‌طلبان شوند، هیچ تصمیمی گرفته نشده است. این موارد پیش بینی‌ها و تصمیماتی است که بعد از اعلام نظر مراجع نظارتی و اجرایی در مورد صلاحیت افرادی که ثبت نام کردند، گرفته می شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه رایزنی‌ها و گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد، اظهار کرد: در این مرحله، مسئله مشخص این است که برای انتخابات ثبت نام کنیم. تصمیم‌گیری درباره نحوه و چگونگی شرکت در انتخابات، به مواجهه نهادهای نظارتی با کاندیداهای اصلاح‌طلب، بستگی مستقیم دارد.

آذر منصوری در پاسخ به این سوال که آیا ساختار قدرت در کشور حضور زنان را در مرتبه ریاست مجلس برمی‌تابد یا خیر؟ گفت: قطعا موانعی در این ارتباط وجود دارد و این موانع نقش بازدارنده را ایفا می‌کند. ما انقلابی کردیم که رهبر این انقلاب گفته است که زنان باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت داشته باشند. مقدرات اساسی کشور مجلس، دولت، قوه قضائیه، نهادهای انتخابی و انتصابی صاحب قدرت در ساختار سیاسی کشور ما هستند.

این عضور شواری عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با تاکید بر موانع پیش روی زنان در این راه، بیان کرد: موانع وجود دارد اما این بستگی به عزم و اراده زنان ایران دارد. طبیعتا با توجه به روندی که در دنیا در حال وقوع است و ظرفیت‌‍‌های بالقوه‌ای که در جامعه امروز ایران وجود دارد، اساسا قابل مقایسه با عربستان و کشورهای همجواری نیست که نرخ مشارکت سیاسی‌شان از ما ممکن است بالاتر باشد، این خود زنان ایران هستند که باید در صحنه حضور پیدا کنند. مخصوصا با توجه به اتفاقات اخیری که در کشور افتاد، اتفاقا حضور زنان می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات کشور و مناقشاتی که در کشور ما وجود دارد را مرتفع کند، به خصوص در نهاد قانونگذاری کشور. زنان حداقل در مجلس دهم ثابت کردند که می‌توانند صدای مردم باشند حتی با اینکه تعدادشان هم در مقایسه با کل عدد مجلس، کمتر بود.

او در پایان تاکید کرد: بنابراین موانع وجود دارد اما حداقل با توجه به راهی که در کشورهای توسعه‌ یافته طی شده است، ما گریزی نداریم مگر اینکه همه فرصت‌های برابر را برای زنان کشورمان هم ایجاد کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کد خبر 399756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.