هوای اصفهان برای گروههای حساس ناسالم است

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با شاخص ساعتی ۱۳۱ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز - جمعه پانزدهم آذرماه- با میانگین ۷۵ در وضعیت قابل قبول "سالم" ثبت شده است.

هم اکنون شاخص لحظه ای کیفیت هوای کلانشهر اصفهان با میانگین ۱۳۱ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان امروز صبح هوا غبار آلود است اما با ورود سامانه ناپایدار بارش زا به استان از عصر امروز وضعیت کیفی هوا بهبود خواهد یافت.  

بر این اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد ۸۸، خیابان استانداری روی عدد ۸۴، خیابان پروین روی عدد ۷۱، بزرگراه خرازی روی عدد ۷۷ و خیابان دانشگاه روی عدد ۶۳ و خیابان رودکی روی عدد ۶۴ گزارش می شود.

کیفیت هوا در دیگر شهرهای استان از جمله مبارکه با میانگین ۶۳، نجف آباد با میانگین ۵۴ و سجزی با میانگین ۹۲ در وضعیت قابل قبول "سالم" و در کاشان و شاهین شهر به ترتیب با میانگین ۱۰۴ و ۱۱۵ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس است‌.

ایستگاههای پایش هوای شهرهای خمینی شهر ، زرین شهر، لنجان و دولت آباد در چهار ماه گذشته قطع است و از داده های این ایستگاهها اطلاعی در دست نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

کد خبر 399753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.