هفته‌ای به کام استقلال و پرسپولیس/ ترین‌ها در انحصار سرخابی‌ها

در هفته‌ای که به کام سرخابی‌ها بود، استقلال و پرسپولیس، ترین‌های هفته را مال خود کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال، سرخابی‌های تهران به بردهای مهمی برابر حریفان خود دست یافتند تا به لطف توقف سپاهان و تراکتور و شکست شهر خودرو، رقابت را در بالای جدول رده بندی فشرده‌تر کنند.

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته سیزدهم لیگ برتر:

بازی هفته: ذوب آهن صفر- پرسپولیس ۳

یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته در اصفهان برگزار شد و پرسپولیسی که چند هفته‌ای بود که در بحران قرار داشت موفق شد با برتری قاطع برابر ذوب آهن به مهم‌ترین برد فصل خود برسد. شاگردان کالدرون با شکستن طلسم ۹ ساله پیروز نشدن در خانه ذوب آهن نشان دادند کم کم با سرمربی جدید خود راه نتیجه گرفتن را یاد گرفته‌اند و شاید بازی با ذوب آهن استارت روزهای بهتر پرسپولیس در لیگ برتر باشد. پرسپولیس در بازی برابر ذوب آهن یک نمایش واکنش گرایانه را داشت و با عقب نشستن و بازی دفاعی و اتکا به ضد حملات روزگار ذوب آهنی را که چند هفته دور از بحران بود را سیاه کرد.

تیم هفته: پرسپولیس

پیروزی ۳ بر صفر در زمین یکی از سرسخت‌ترین رقیبان در تاریخ لیگ برتر و البته نزدیک شدن به رقبای کسب عنوان قهرمانی به لطف پیروزی بزرگ پرسپولیس در فولادشهر رقم خورد و با احترام به استقلال و شاهین بوشهر که این هفته نتایج خوبی گرفتند، باید پرسپولیس را تیم هفته لقب دهیم.

دروازه‌بان هفته: ماکسیم

گلر تیم شاهین بوشهر روز گذشته به همراه تیمش کار بزرگی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز انجام داد و تراکتور را در خانه‌اش متوقف کرد. او در بازی با تراکتور طبق آمار متریکا، ۶ مهار شوت، ۴ خروج موفق و ۲ بار باز پس گیری داشت تا با نمره ۷.۹۱ بهترین بازیکن میدان لقب بگیرد.

مدافع هفته: روزبه چشمی

بازی بزرگ هفته سیزدهم با برتری یک گله استقلال برابر شهر خودرو همراه بود تا این تیم صدرنشین جدول رده بندی شود. در روزی که استقلال در بازی برابر یکی از رقیبان مستقیمش برای قهرمانی به سختی یک گل به ثمر رساند، عملکرد دفاعی استقلال و کلین شیت این تیم، این گل را ۳ امتیازی کرد و در این میان روزبه چشمی، رهبر خط دفاعی استقلال بود و نقش ویژه‌ای در کسب این ۳ امتیاز حساس داشت.

هافبک هفته: مهدی ترابی

بهترین بازیکن این فصل پرسپولیس، کسی که کالدرون اکثر امتیازات تیمش را مدیون او است، در بازی با ذوب آهن هم عملکرد بسیار خوبی داشت و با به ثمر رساندن دو گل، ثبت ۳ پاس کلیدی، ۵ قطع پاس و دو دریبل موفق بهترین بازیکن تیمش برابر ذوب آهن بود. او همچنین به لطف عملکرد بسیار خوبش برابر ذوب آهن، بهترین بازیکن هفته نیز لقب گرفت.

مهاجم هفته: شیخ دیاباته

با وجود مصدومیت جزئی روز قبل از مسابقه، دیاباته خود را به دیدار با شهر خودرو رساند و با تک گل ۳ امتیازی‌اش استقلال را به صدر جدول رساند. دیاباته در دیدار با شهر خودرو ۳ شوت زد که دو شوت در چارچوب بود، همچنین با ۶ نبرد هوایی موفق و کسب نمره ۷.۸۵ از متریکا، بهترین بازیکن میدان بود. در این هفته همچنین نباید از عملکرد خوب عیسی آل کثیر گذشت که دو بار برای صنعت نفت آبادان در دیدار برابر پیکان گلزنی کرد و در کنار دیاباته از بهترین مهاجمان هفته بود.

اشتباه داوری هفته: پنالتی سوخته ذوب آهن

در ابتدای نیمه دوم دیدار ذوب آهن و پرسپولیس، در حالی که بازی یک بر صفر به سود پرسپولیس بود بیژن حیدری، داور مسابقه پنالتی مسلم میزبان را نگرفت تا شانس ذوب آهن برای به تساوی کشاندن بازی از دست برود. به غیر از حیدری، محمدرضا اکبریان نیز روز عجیبی در قائمشهر داشت و به ثمر رسیدن دو گل آفساید از جانب نساجی و سپاهان و عدم گرفتن خطای پنالتی با فن کشتی حقیقی، دروازه بان نساجی روی علی قربانی برای سپاهان از شاهکارهای او در این بازی بود.

طلسم شکنی هفته: رکورد ۳۰۳۰ روزه ذوب آهن برابر پرسپولیس

نزدیک به ۹ سال از آخرین شکست ذوب آهن برابر پرسپولیس در فولادشهر می‌گذشت اما به لطف اوضاع بحرانی این فصل ذوب آهن، این رکورد نیز شکسته شد تا پرسپولیس پس از ۳۰۳۰ روز طعم برد در فولادشهر را برابر ذوب آهن بچشد. جالب اینکه آخرین بار نیز پرسپولیس با همین نتیجه ۳ بر صفر ذوب آهن را شکست داده بود.

کد خبر 399750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.