مسیر رو به توسعه سرمایه‌گذاری؛ بورس ایران سرآمد جهان شد

در هفته اخیر شاهد انتشار اخبار مختلفی در کشور بودیم که در این میان دو خبر عملی شدن فروش تعهدی در بازار سهام و انتخاب بورس تهران به عنوان پربازده ترین بورس جهان بیش از دیگر اخبار خودنمایی می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، از عملیاتی شدن فروش تعهدی سهام تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: "امروز خوشبختانه در بازار سرمایه پابه‌پای کشورهای دیگر روی ابزارهای جدید مالی از جمله فروش تعهدی سهام، صندوق در صندوق و تامین مالی جمعی کار می‌کنیم."

لازم به ذکر است این اقدام سازمان بورس و اوراق بهادار می‌تواند توسعه خوبی در بازار بورس پدید آورد و فصل جدیدی را به روی بازار سرمایه کشور بگشاید.

همچنین بورس تهران در میان ۴۷ بازار مختلف توانست با بازدهی بی نظیر، در مقام نخست قرار بگیرد که یکی دیگر از اخبار مهم این هفته محسوب می شود.

دیگر اخبار مهم اقتصادی هفته گذشته به شرح زیر است:

**رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: تفویض هفت مورد از اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت به خانه های صمت، واگذار کردن کار مردم به مردم است.

**طبق دستور رییس سازمان برنامه وبودجه، فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری در لایحه بودجه سال آینده مشمول معافیت ۱۰۰ درصدی مالیاتی شدند.

**محمد باقر نوبخت اظهار کرد: افزایش درآمدهای مالیاتی با گسترش پایه‌های مالیاتی به معنی دریافت از فعالیت‌های سودآوری است که تاکنون در زمره مالیات‌دهندگان نبوده‌اند.  فعالیت‌های فرهنگی هنری در این شرایط سخت اقتصادی همچنان شایسته معافیت مالیاتی صد در صدی هستند.

**معاون مدیر امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: حداکثر قیمت تخم مرغ در بازار ۹ هزار و ۵۰۰ تومان است و فروش هر کیلو تخم مرغ با قیمتی بیشتر، تخلف صنفی محسوب می شود.

**مسئول امور دام جهاد کشاورزی نطنز گفت: در سال جاری زنبورداران نطنز بیش از ۳۰ تن عسل تولید کردند که نسبت به سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

**شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران طی اطلاعیه ای اعلام کرد که احتمال از بین رفتن سهمیه کارت در صورت استفاده نادرست از کارت سوخت وجود دارد.

**رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: ۱۰۰ میلیارد دلار ظرفیت صادراتی به کشورهای همسایه شناسایی شده است، همچنین به ثمر رسیدن موافقتنامه های تجارت ترجیحی به خصوص در چارچوب موافقتنامه موقت اتحادیه اوراسیا، ظرفیت جدید صادراتی را برای کشور فراهم می کند.

**یک عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اظهارات اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: هنرمند کسی است که در این شرایط چراغ کارگاهش را روشن نگاه داشته و یا در بازارصادراتی باقی مانده!

**نائب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: چند بار سیاستهای غلط اقتصادی باید تبدیل به تنگناها و آشوبهای سیاسی و اجتماعی شود و  منافع ملی را مورد تهدید قرار دهد تا آقایان درس بگیرند؟

حسین سلاح ورزی افزود: کاش سیاستگذاران بجای حیف و میل ‎منابع عمومی به اسم ایجاد ‎اشتغال و مداخله غیرمسئولانه در روابط کار، به اسم حمایت از کارگر، الگوی ‎حکمرانی در بازار کار را اصلاح می کردند.

وی تصریح کرد: در اقتصادی که بازیگران آن، به طور مستمر تحت تاثیر تنش های قیمتی حاد قرار دارند؛ رفتار دراز مدت و ‎ انصاف و  نوآوری که سهل است؛ حتی مشکل بتوان از کسی انتظار انسانیت داشت.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به تشکیل هیئت بررسی خسارات اعتراضات اخیر، گفت: هیئت بررسی‎ سیل لرستان‌ که شش ماه پیش دستور تشکیل آن را دادند هنوز نتایج تحقیقات را اعلام نکرده است.واقعا کسی می داند فلسفه دستور تشکیل این هیئت ها و کارکرد احتمالی آنها چیست؟   

**مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، در شبکه برق تقریبا ۳۰ درصد امکان صرفه‌جویی وجود داشته و به عبارتی زمینه صرفه‌جویی و مدیریت مصرف حدود ۱۵ هزار مگاواتی در شبکه برق وجود دارد.

**اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور امروز (دوشنبه) مصوبه هیئت وزیران در خصوص یکپارچه‌سازی وظایف و مسئولیت‌های ۳۱ شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری را برای اجرا به دستگاه‌های مربوط ابلاغ کرد.

**بانک مرکزی تسهیلات سررسید شده تا سال ۹۷ را مشمول بخشودگی سود و جرایم دانست.

**مدیرکل بازاریابی شرکت ملی پست گفت: بسته های اعتباری پستی به زودی در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

**رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، پرداختن به موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی کشور را یکی از اساسی‌ترین ماموریت‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط دانست و گفت: با توجه به مصرف ٣٠ درصدی انرژی کشور در بخش ساختمان، تدبیر و تلاش تمامی نقش‌آفرینان در این زمینه حیاتی است.

**رئیس هیئت مذاکره کننده پاکستانی در هفتمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان گفت: دولت پاکستان برای انجام مبادلات تجاری دو کشور و بهبود معیشت مرزنشینان تصمیم به راه اندازی چهار بازارچه مرزی در مرز با ایران گرفته است.

**معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان گفت: خروجی سد زاینده رود از بامداد سیزدهم آذرماه برای کشاورزان شرق اصفهان کاهش می یابد.

**حجم بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی ۹۹-۹۸ (اول مهرماه) تا هشتم آذر ۹۸ به ۴۳.۶ میلی‌متر رسیده که در مقایسه با میانگین ۱۱ سال گذشته از ۹ درصد کاهش برخوردار بوده است.

**معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در در حاشیه اجلاس«پکن ۲۵» گفت: میزان مشارکت زنان از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، شش درصد رشد داشته است.

**شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران شایعات منتشر شده احتمال تک نرخی شدن بنزین را رد کرد.

**وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از افرادی که قطع اینترنت موجب به آنها شده خواسته نظراتشان را برای او ارسال کنند

**رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: نهادهای نظارتی همچون سازمان تعزیرات یا بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت باید وضعیت نرخ خدمات تاکسی های اینترنتی را بررسی کنند و تشخیص دهند که افزایش نرخ در اثر کاهش دمای هوا صورت گرفته یا علت آن افزایش نرخ بنزین بوده است.

**مدیر اداره کل امور عشایر استان اصفهان گفت: طرح پلاک کوبی دام عشایر یک برنامه ریزی جدید است و سازگار شدن عشایر با این طرح به زمان نیاز دارد.

**وزارت رفاه اعلام کرد: به دلیل سئوالات مکرر در خصوص شاخص های طرح حمایت معیشتی دولت، اطلاعیه شماره چهار ستاد شناسایی مشمولین این طرح، مستقر در وزارت تعاون کار و رفاه‌اجتماعی بازنشر می شود.

**رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق نزدیک به دو هزار میلیارد تومان کمک مالی به صورت مستقیم به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده است تا بتوانند کمبودهای کشور را جبران کنند.

**رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: به دستور شخص رئیس جمهوری و اراده دولت هیچگونه کمبودی برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان نداریم و دولت تمام امکانات خود را در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بسیج کرده تا حمایت جامع و کاملی از شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم.

**رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: هیچ نیاز فناورانه‎ای در کشور وجود ندارد که ما نتوانیم از طریق شرکت‌های دانش بنیان آن را حل کنیم.

**کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: عسل‌های تقلبی با قیمت های بسیار کمی در بازار عرضه می‌شود در حالی که قیمت هر کیلوگرم عسل به صورت عمده ای به کمتر از ۴۰ هزارتومان نمی‌رسد.

**قائم مقام خودروسازی سایپا گفت: تحویل محصولات سایپا در سال ۹۸ از مرز ۳۰۰ هزار دستگاه گذشت.

**مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل اداره کل راه آهن منطقه اصفهان گفت: ایستگاه راه آهن اصفهان به عنوان یک ایستگاه پایلوت در نقشه راهبردی توسعه ایستگاه‌های راه آهن در نظر گرفته شده و بزودی توسعه می‌یابد.

**مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل اداره کل راه آهن منطقه اصفهان گفت: ایستگاه راه آهن اصفهان به عنوان یک ایستگاه پایلوت در نقشه راهبردی توسعه ایستگاه‌های راه آهن در نظر گرفته شده و بزودی توسعه می‌یابد.

**نائب رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور گفت: میزان معاملات در بازار مسکن کشور افزایش پیدا نکرده و این بازار همچنان در وضعیت رکود تورمی قرار دارد.

**مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: ضرورت عدم تمرکز در چند بازار هدف محدود و لزوم تنوع بخشی به بازارهای صادراتی یکی از درس های ناآرامی‌های اخیر عراق است.

**وزیر نیرو با تاکید بر اینکه یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی نیست، گفت: مصوبه اخیر هیئت وزیران که در پی مصوبه مهرماه شورای عالی اداری صادر شده به هیچ وجه ناظر بر ادغام نیست، بلکه یکپارچه شدن وظایف شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری است.

**رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: در صورتی که اینترنت جهانی قطع نمی شد شاهد بروز خسارت های بزرگ و عظیم تری برای کشور می بودیم و بی شک خطر بروز این خسارات بیش از خطر آسیب به کسب و کار های اینترنتی کشور بود.

**با اعلام زمان دهم هر ماه برای واریز کمک‌های معیشتی برخی انتظار دارند فردا شب (۱۰ آذر) مرحله دوم آن پرداخت شود، در حالی که این‌گونه نیست و پرداخت بعد در دهم دی‌ماه انجام می‌شود.

**رئیس اتحادیه عمده فروشان میوه و تره بار استان اصفهان با بیان اینکه در ارسال گوجه فرنگی به بازارهای میوه و تره بار وقفه ایجاد شده است، گفت: بهبود وضعیت آب و هوا در ۱۰ تا ۲۰ روز آینده موجب باردهی مجدد می شود و به این صورت قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در بازار کاهش می یابد.

**رئیس سازمان فضایی و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با ورود شرکت‌های خصوصی بزرگ و سرمایه‌گذاری روی منظومه‌های ماهواره‌ای، در آینده‌ای نه چندان دور، اپراتورهای ماهواره‌ای رقیبی جدی برای اپراتورهای ثابت و سیار خواهند بود.

**در راستای توسعه صنعت فضایی کشور، سازمان فضایی ایران اقدام به انتشار دو فراخوان شناسایی پیمانکار طراحی، ساخت و تحویل در مدار ماهواره‌های سنجش از دور راداری و اپتیکی نمود.

**رئیس مرکز ملی فرش دستباف ایران گفت: دو میلیون نفر ایرانی در حوزه فرش دستباف فعالیت می کنند و بیش از ۸۰ درصد از مواد اولیه فرش دستباف تولید داخل است.

**مدیر کل گمرگ استان اصفهان گفت: اصفهان با یک میلیارد و ۷۳۸ میلیون دلار ارزش صادرات رتبه پنجم صادرات کل کشور را در حوزه فرش دارد و در صورتی که نفت و گاز صادراتی استان های ابتدایی فهرست را در نظر نگیریم، اصفهان از رتبه بهتری برخوردار می شود.

**بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی، جزئیات مربوط به آغاز واریز سود سهام عدلت در سال جاری متعاقبا از مجاری ذی صلاح اعلام می شود.

**رئیس انجمن مدیران مالی اصفهان گفت: سیاسی نگاه کردن به حسابداری و جلوگیری از شفافیت مالی منجر به بروز فساد می شود.

**متقاضیان دریافت حمایت معیشتی از این پس می‌توانند به جای کد رهگیری در سامانه hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند.

**کارشناس معاونت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه سه هزار و ۴۵۰ تن پسته از باغات استان اصفهان برداشت شده است، گفت: با وجود بلایا و حوادث طبیعی که در سال گذشته موجب کاهش میزان برداشت پسته از باغات استان شده بود، امسال شاهد افزایش ۹۰ درصدی برداشت این محصول بوده ایم.

**مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی اصفهان گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران مبنی بر یکپارچه سازی دو شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی "شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان" تشکیل می شود.

**معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن کلانشهرها از جمله تهران در شهرهای جدید انجام می‌شود.

**‏در لایحه بودجه ۱۳۹۹ کل کشور، نرخ هر دلار آمریکا ۱۱ هزار تومان پیشنهاد شده است که به‌واسطه افزایش قابل‌ملاحظه نسبت به میانگین قیمت حدود پنج هزار و ۵۰۰ تومانی دلار در قانون بودجه سال جاری، به‌نوعی می‌تواند گرای افزایش قیمت به بازار ‎ارز آزاد هم باشد.

**یک عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به برگزاری مراسم روز ملی صادرات گفت: ظاهرا روز ملی صادرات تاریخ جدید هفته دولت است.

**رئیس اتاق ایران گفت: تصمیم گیر در مورد صادرات زیاد است ولی یک پاسخگو در برابر این تصمیمات نداریم چون متولی مشخصی وجود ندارد.

**رئیس کل بانک مرکزی گفت: در طول دو هفته اخیر به دلایلی که همگان واقف هستند انتظارات غیر واقعی در بازار ارز ایجاد و عمدتاً در برخی فضاهای دلالی و سفته بازی به آن دامن زده شد. با اطلاعاتی که از توانایی ها، امکانات و ذخایر ارزی کشور و ارز صادراتی دارم، این روند نمی‌تواند واقعی و پایدار باشد.

**عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به انجام اسکن سریع شهرهای جدید از تدوین طرح جامع تاب‌آوری در این شهرها خبر داد.

**معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: اصفهان نخستین شهر در زمینه طراحی برنامه جامع با رویکرد نوین در کشور است که با مشارکت مردم و ذی نفعان تهیه می شود.

**بورس تهران در میان ۴۷ بازار مختلف توانست با بازدهی بی نظیر، در مقام نخست قرار بگیرد.

**مدیر مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری گفت: دهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری پنجشنبه این هفته با حضور مقامات و وزرای بخش آب ۱۸ کشور منطقه به ریاست وزیر نیروی کشورمان در سالن اجلاس سران تهران برگزار می‌شود.

**رئیس سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از زمان قطع  اینترنت مدام در جلسه با فعالان صنعت و بازرگانی بودم؛ ترس آنان در یک کلمه ترس از تکرار قطع اینترنت بود.

**رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: اگر در سازمان استاندارد تنها سیاست‌های گذشته را اعمال می کردیم اکنون بسیاری از واحدهای تولیدی به مشکل بر می‌خوردند.

**استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت: بخش دولتی در حوزه قیمت گذاری به شدت قدرتمند و بزرگ شده و موجب بسته شدن راه های فعالیت برخی از کسب و کارها شده است.

**رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: بدترین شرایط در دوران جنگ اقتصادی زمانی است که دولت و مردم در کنار یکدیگر نباشند و ما در صورتی می توانیم بر شرایط حال حاضر نظام اقتصادی کشور غالب شویم که اقتصاد مردمی مورد توجه همه دستگاه های اقتصادی باشد.

**رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان گفت: شرایط اقتصادی کشور، تاسیس یک کسب و کار جدید برای جوانان را بسیار سخت کرده و غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه یکی از بزرگ ترین مشکلات فعالان اقتصادی است.

**عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: مقرر شده تا با تصمیم کمیسیون بهبود و توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، نخستین کلینیک کسب و کار در این اتاق و به همت اعضای کمیسیون مذکور تشکیل شود.

**مدیرعامل راه‌آهن برای تسهیل تردد معلولان در ایستگاه‌های راه‌آهن و سفر با قطار، در حکمی معاون مسافری راه‌آهن را موظف کرد، امکانات لازم متناسب با وضعیت جسمانی معلولان در ایستگاه‌های راه‌آهن در دو ماه مهیا شود.

**مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: بیش از ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال غرامت به بیمه شدگان بخش های کشاورزی شهرهای نطنز و بادرود پرداخت شد.

**رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه گفت: معافیت مالیاتی بخش فرهنگی برای کشور یک سرمایه‌گذاری بلند مدت و نشان‌دهنده اهمیت نقش فرهنگ برای دولت است.

**یک عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: تعداد زیادی از کسب و کارهای کوچک صنایع دستی یا گردشگری در منطقه کم برخوردار چابهار درحال نابودی است.

**مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: بهینه‌سازی کارت‌های تلفن همگانی با ‎فعال‌سازی این کارت‌ها پس از ‎ ثبت کارت و اختصاص رمز چهار رقمی با ایجاد زیرساخت عملیاتی و مناسب انجام شد.

**یک کارشناس اقتصاد انرژی گفت: برنامه ریزی برای جایگزین کردن درآمد فروش نفت در بودجه کشور یکی از مهمترین راهکارهای توسعه پایدار است اما براساس تحقیقات، معادن نمی توانند جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی دولت باشد.

**نائب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به تشکیل هیئت بررسی خسارات اعتراضات اخیر، گفت: هیئت بررسی‎ سیل لرستان‌ که شش ماه پیش دستور تشکیل آن را دادند هنوز نتایج تحقیقات را اعلام نکرده است.واقعا کسی می داند فلسفه دستور تشکیل این هیئت ها و کارکرد احتمالی آنها چیست؟

**مهلت برگشت ارز صادرکنندگان سال ۱۳۹۷ به منظور بهره مندی از معافیت های مالیاتی سال مزبور تمدید شد.

**رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت: چرا زمینه تشدید فعالیت سفته بازی و دلالی در بازار ارزی به وجود آمده است؟

**وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش قیمت بنزین به صورت طبیعی بر همه چیز اثر گذاشته و نمی‌توان اثر آن را ندیده گرفت.

**رئیس جمهوری آذربایجان به همراه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پاویون ایران در نمایشگاه باکوتل ۲۰۱۹ بازدید کرد.

**معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در هفت‌ماهه نخست امسال، محصولات بخش کشاورزی و غذا با وزن تقریبی سه میلیون و ۵۸۲ هزار تن‌، به ارزش دو میلیارد و ۷۹۴ میلیون دلار صادر شد.

**نیروگاه حرارتی اصفهان تا پایان آبان‌ماه، دو میلیارد و ۱۲۷ میلیون و ۲۹۰ هزار کیلووات برق تولیدی را به شبکه سراسری کشور تحویل داد.

**مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی از تولید ۳۲۰ هزار تن پسته در سال جاری خبر داد.

**سخنگوی گمرک گفت: در حاشیه هشتاد و دومین اجلاس کمیسیون سیاست گذاری سازمان جهانی گمرک که در شهر سئول کره جنوبی در حال برگزاری است، سند موافقت نامه بین دولت ایران و دولت جمهوری بلاروس در زمینه نظام ارتقاء تجارت متقابل امضا شد.

**رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان از تفویض اختیارات صدور کارنه آ.ت.آ به اتاق اصفهان و امکان صدور دفترچه آ.ت.آ در این استان تا پایان آذرماه خبر داد.

**یک کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه گفت: تنها تدوین یک طرح جامع با نگاه تخصصی و بلند مدت می تواند بهره وری معادن کشور را به بیش از سه برابر از آنچه که امروز هست، برساند.

**رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق ایران، از بین رفتن سرمایه اجتماعی را مهم‌ترین آسیب جبران‌ناپذیری عنوان می‌کند که در جریان قطعی اینترنت یک‌هفته‌ای اخیر برای کسب و کارهای آنلاین رقم خورده است.

**معاونت خدمات بیمه مدیریت بانک کشاورزی اصفهان با بیان اینکه یکی از مشکلات کشاورزان مبلغ غرامت پرداختی است، گفت: سال‌های گذشته مبنای بیمه‌ها براساس هزینه تولید بود و امسال بحث جدیدی باعنوان بیمه نوین کشاورزی مطرح شده و طریق پرداخت ازهزینه به ارزش تولید تغییر پیدا کرد که منجر به تعدد تعرفه شده است.

**تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد تقاضای طلای بانک‌های مرکزی جهان به یک رکورد جدید در ۵۰ سال اخیر رسیده است.

**رئیس دانشگاه استاد فرشچیان گفت: اگر روند کاهش صادرات فرش دستباف استان اصفهان به همین صورت ادامه پیدا کند باید با هنر های سنتی ایران بزودی خداحافظی کنیم.

**نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: هنرمندان فرش باف عموما دهک های پائین جامعه و بانوان هستند و باید به صورت جدی به آنها کمک شود. موضوع بیمه قالی بافان نیز به صورت جدی پیگیری شده و باید به اصفهان به عنوان یکی از قطب های این صنعت سهمیه ویژه بیمه ای تخصیص پیدا کند.

کد خبر 399715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.