تبدیل وضعیت نیروهای غیررسمی شهرداری‌ها

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها در مورد تبدیل وضعیت پرسنل غیر رسمی نیز در حال پیگیری است.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد در نشستی با شهرداران‌، بخشداران و رییسان شوراهای اسلامی شهرهای اردستان، زواره و مهاباد اظهار کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با اجرای طرح‌های عمرانی و درآمدزا از فرصت موجود برای دریافت تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد و دوره استراحت مناسب بهره‌مند شوند.

وی افزود: هر یک از  شهرداران می‌توانند با معرفی یک طرح عمرانی درآمدزا و زودبازده قابل بهره‌برداری تا پایان این دوره از شوراها به وزارت کشور، از این تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیارد ریال استفاده کنند.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور عنوان کرد: لوایح خوبی که درآمد پایدار برای شهرداری‌ها داشته و آنها را پشتیبانی و هدایت کند، پس از ۳۷ سال در مجلس شورای اسلامی در حال نهایی شدن و لایحه ارزش افزوده اصلاح شده است.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: روی افزایش حقوق و دستمزد پرسنل شهرداری‌ها نیز کار شده تا امنیت شغلی و شادابی کارکنان هم فراهم باشد و خدمات‌رسانی بهتری صورت گیرد و برای دهیاری‌ها نیز به نحوی عمل شود که ارتقای خدمات و امکانات را به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها در مورد تبدیل وضعیت پرسنل غیر رسمی نیز در حال پیگیری است.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور یادآور شد: با توجه به اینکه امسال از نظر تنگناهای اقتصادی در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، اما تا کنون ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل تبصره ۲ ماده ۳۹ به صورت ماهانه به شهرداری‌ها پرداخت شده که مشکلات زیادی را برطرف کرده و امیدواریم در سال ۱۳۹۹ هم ادامه داشته باشد.

جمالی‌نژاد گفت: شهرداران اردستان، زواره و مهاباد هم برای برخورداری از این تسهیلات هر کدام یک طرح عمرانی درآمدزا را معرفی و همچنین طرح‌های نیمه تمام عمرانی را اعلام کنند تا در چند مرحله به آنها کمک شود.

وی افزود: افزون بر ۱۳۸۰ شهرداری و بیش از دو هزار دهیاری در کشور داریم و نمی‌توانیم به همه ماشین‌آلات اختصاص دهیم، اما می‌توان به تعدادی از آنها ماشین‌آلات سنگین و درآمدزا تحویل داد.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور عنوان کرد: به طرح بازآفرینی اردستان و زواره و همچنین در بحث بازیافت اگر سازمان تاسیس شود، کمک خواهد شد و برای آسفالت شهرها معادل قیر پول به شهرداری‌ها می‌دهیم.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: ارتقای درجه شهرداری اردستان هم حمایت خواهد شد و اگر روستایی هم طرحی معرفی کند، در پرداخت تسهیلات مانند شهرداری‌ها عمل می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 399706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.